آفتاب
فرمانده هواپیمایی ناجا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا:

در مرزها و در بدترین شرایط آب و هوا برای تامین امنیت حضور داریم

در مرزها و در بدترین شرایط آب و هوا برای تامین امنیت حضور داریم

در یک منطقه عملیاتی مانند مرز هر گاه صدای هلی کوپتر شنیده شود این خود قوت قلبی برای یگان های در حال عملیات است و برای کسانی که در مرز در حال خدمت هستند اورژانس هوایی اهمیت بسیار ویژه ای دارد که ما سعی کرده ایم با توجه به گستردگی حضور خودمان در مرزها در صورت نیاز در بدترین شرایط آب و هوایی با رعایت استانداردها به این خواسته ها جامه عمل بپوشانیم.

فرمانده هواپیمایی ناجا گفت: هر اعتباری که در این بحث و در این حوزه  هواپیمایی ناجا هزینه شود به صورت مستقیم ارتباطی با احساس امنیت مردم خواهد داشت.

محمدعلی بیرانوند فرمانده هواپیمایی ناجا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره مهمترین ماموریت های این یگان انتظامی گفت: این یگان را می توان از قدیمی ترین یگان‌های هوای کشور دانست که قبلا در قلعه مرغی بود و قبل از انقلاب تحت عنوان هواژک شناخته می شد.
وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی و در سال 1370 با ادغام شهربانی، کمیته و ژاندارمری این یگان تحت عنوان هواپیمایی ناجا شروع به کار کرد که می توان گفت در سطح کشور ماموریت های گسترده ای چه درون شهری و چه برون شهری دارد که این ماموریت ها شامل راهداری، مبارزه با اشرار، مبارزه با سوداگران مرگ، سارقان مسلح و... است.

بیرانوند گفت: هر جایی که حضور سریع هواپیمایی ناجا نیاز باشد این یگان با تمام توان خود در راستای ماموریت های گفته شده حاضر خواهد بود و اقدام می کند.

فرمانده هواپیمایی ناجا افزود: در طی ده سال گذشته با توجه به نظر ویژه فرماندهی محترم ناجا به دیدگاه خوبی نسبت به نحوه استفاده از وسایل پرنده در یگان انتظامی وجود دارد ما ماموریت های خوبی را در سطح کشور انجام داده ایم.

وی افزود: به جز ماموریت های ذاتی که از آنها نام بردم ما در بحث مردم‌یاری نیز همیشه جزو یگان هایی بوده ایم که در مسائل و بحران های طبیعی در اولین فرصت حضور داشته و توانسته ایم وظیفه خودمان را در چه حفظ نظم و امنیت و چه امدادی انجام دهیم.

بیرانوند در پاسخ به این سوال که به نظر شما هواپیمایی ناجا تا چه اندازه توانسته است در امنیت مرزها به ویژه مرزهای شرقی موثر باشد بیان کرد: من قبول دارم در یک منطقه عملیاتی مانند مرز هر گاه صدای هلی کوپتر شنیده شود این خود قوت قلبی برای یگان های در حال عملیات است و برای کسانی که در مرز در حال خدمت هستند اورژانس هوایی اهمیت بسیار ویژه ای دارد که ما سعی کرده ایم با توجه به گستردگی حضور خودمان در مرزها در صورت نیاز در بدترین شرایط آب و هوایی با رعایت استانداردها به این خواسته ها جامه عمل بپوشانیم.

فرمانده هواپیمایی ناجا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه این یگان هوایی در سال چند هزار ساعت پرواز دارد گفت: با توجه به نیاز این تعداد ساعت پرواز متغییر است که می توان آن را از 8 هزار تا 12 هزار ساعت در سال تخمین زد.

وی درباره اقدامات این یگان در بحث پلیس راه و همکاری با راهور نیز گفت: در بحث راهور و طرح هایی که این یگان از نیروی انتظامی دارد همیشه هواپیمایی ناجا یکی از پایه های اصلی آن بوده است که به صورت امدادی و انتظامی حضور فعالی داشته است.

بیرانوند در مورد توسعه و تحول و ارتقای تجهیزات در این یگان در طول سال های اخیر تصریح کرد: به لطف خداوند و با توجه به بینش مسئولان ناجا نسبت به استفاده از وسایل پرنده در ماموریت های گوناگون این یگان از نیروهای انتظامی از بالاترین سطح نوسازی برخوردار بوده که این نوسازی هم شامل تجهیزات هوایی و هم شامل خرید وسایل پشتیبانی بوده است.

وی اضافه کرد: ما باید توجه کنیم با توجه به نیاز روز افزون به یگان هوایی در عملیات های مختلف این امتیازات کفایت نمی‌کند هر چند فرمانده محترم ناجا همیشه نهایت همکاری را در این راستا داشته است من از مسئولان محترم تقاضا دارم این یگان نیز که همیشه بدون هیچ چشمداشتی مخلصانه در حال خدمت است را مورد حمایت های بیشتری قرار دهند.


بیرانوند در پایان گفت: احساس می کنم هر اعتباری که در این بحث و در این حوزه هزینه شود به صورت مستقیم ارتباطی با احساس امنیت مردم خواهد داشت.

کد N573897

وبگردی