آفتاب
روزبه:

احزاب قزوین از شخصیت های ملی در نشست های خود دعوت کنند/ شناسایی ۵۰ موضوع مهم برای بررسی با احزاب

احزاب قزوین از شخصیت های ملی در نشست های خود دعوت کنند/ شناسایی ۵۰ موضوع مهم برای بررسی با احزاب

قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: در تداوم نشست های احزاب سیاسی در استان از حضور شخصیت های ملی و صاحب نظر برای تحلیل درست مسائل استقبال می کنیم و انتظار داریم احزاب سیاسی استان در حل مشکلات کلیدی منطقه به مسئولان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه روز سه شنبه در هفتمین نشست هم اندیشی با احزاب سیاسی که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: ۵۰ مسئله کلیدی استان شناسایی و در دستور کار قرار گرفته است که انتظار داریم با استفاده از همه صاحب نظران برای حل آنها اقدام کنیم.

وی افزود: از فعالان احزاب سیاسی استان انتظار داریم در کنار کارهای حزبی نقش خود را جدی بگیرند و بدانند می توانند در حل مشکلات هم مشارکت کرده و به توسعه استان کمک کنند.

روزبه بیان کرد: تاکنون هفت جلسه و نشست مشترک با حضور احزاب و تشکل های سیاسی استان برگزار شده که این جلسات باید ادامه پیدا کند تا با صبر، حوصله و سعه صدر به درک و فهم صحیح و مشترک از الفاظ و مفاهیم و مسائل و اولویت ها برسیم.

این مسئول تصریح کرد: تا پایان سال جاری چهار جلسه دیگر با احزاب و تشکل های سیاسی برگزار خواهد شد که این جلسات به ترتیب در ۱۷ آذرماه، ۲۲ دی ماه، ۲۰ بهمن ماه و جلسه پایانی امسال در ۲۵ اسفند ماه برگزار می شود و انتظار داریم احزاب مشارکت جدی در این جلسات داشته باشند.

استاندار تصریح کرد: در نشست هم اندیشی با احزاب استان از حضور شخصیت های صاحب نظر در سطوح کشوری که دارای تالیف و تحقیق در حوزه احزاب باشد استقبال می کنیم لذا دبیرخانه نشست با احزاب باید تمامی صحبت ها و نقطه نظرات حاضران را   ثبت و ضبط کند تا با حمایت استانداری این مسائل چاپ و منتشر شده و به عنوان سابقه و مستندات کار نگهداری شود.

وی یادآورشد: در این جلسات و نشست ها به دنبال جلب نگاه احزاب  به مسائل اساسی استان هستیم لذا تمامی احزاب و تشکل های سیاسی فارغ از دیدگاه ها و مواضع سیاسی در پیگیری مسائل و اولویت های استان با یکدیگر وجوه اشتراک زیادی دارند که این  مسائل توسط استانداری و سایر دستگاه ها شناسایی و در دستور کار قرار گرفته است و انتظار داریم احزاب از این منظر به مدیریت عالی استان کمک کنند.

شناسایی ۵۰ موضوع مهم استان

استاندار با اعلام اینکه ۵۰  موضوع اساسی استان شناسایی و در دستور کار قرار گرفته با همه خدماتی که انجام شده هنوز مسائل زیادی در استان داریم که از جمله مهمترین این مسائل موضوع آب است که در همین خصوص در نشست مشترک با رئیس مجلس شورای اسلامی آن  را بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: نسخه ای از سند آمایش به احزاب استان ارائه شده تا نقطه نظر و پیشنهادات خود را بیان کنند که تاکنون هیچ اظهار نظر و واکنش مثبت یا منفی از ناحیه احزاب صورت نگرفته است.

استاندار با اشاره به ۲۵ آذرماه سالروز سفر مقام معظم رهبری به قزوین تصریح کرد: احزاب  باید به طور جدی به این قضیه توجه کنند چون علی رغم گذشت ۱۱ سال از این سفر، هنوز این نقطه طلایی و تعیین کننده در مسیر جهش و توسعه  استان مورد توجه قرار نگرفته و از آن غفلت شده که باید این موضوع مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

وی گفت: رهبری در این سفر ۶ روز در قزوین اقامت داشتند و مباحث بسیاری را در این دوره در دیارهای عمومی، مسئولان،  مراکز مختلف در خصوص توانمندی و اولویت های قزوین مطرح کرده اند که باید بدقت مورد توجه و بررسی کارشناسی قرار گیرد.

استاندار اظهارداشت: کلید حل مشکلات استان توجه به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به قزوین است لذا احزاب و تشکل های سیاسی در برنامه ششم توسعه لازم است به رسالت ملی و دینی خود عمل کنند چون در یک شرایط بسیار حساسی به سر می بریم و  اگر برنامه ششم به روال پیشین تدوین و اجرایی شود معلوم نیست در پایان این برنامه چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی افزود: در برنامه چهارم و پنجم از مباحث مطرح شده توسط مقام معظم رهبری درخصوص قزوین غفلت شد اما در برنامه ششم توجه به این مطالبات و دغدغه ها پیگیری خواهد شد و این بیانات به عنوان یک سند تاریخی و بالادستی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام مجتبی قائد امینی مشاور استاندار در امور روحانیون و دبیر کانون زندانیان سیاسی قبل از  انقلاب در خصوص آسیب شناسی واقعه عاشورا مطالبی بیان کرد.

در این جلسه همچنین فرهاد درویش عضو هیئت عمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در خصوص آسیب شناسی احزاب سیاسی در دوران بعد از انقلاب اسلامی از سال ۵۷ تا سال ۹۲ گزارشی ارائه  کرد و در ادامه حاضران نقطه نظر و دیدگاه های خود را درخصوص مباحث مطرح شده بیان کردند.
 

کد N573842

وبگردی