آفتاب
در جلسه علنی مجلس؛

نماینده ارومیه از دفاعیات وزیر اقتصاد قانع شد/ قاضی پور، لیلی طیب‌نیا شد

نماینده ارومیه از دفاعیات وزیر اقتصاد قانع شد/ قاضی پور، لیلی طیب‌نیا شد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از دفاعیات وزیر اقتصاد در خصوص وضعیت بازار سرمایه و بورس قانع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سوال قاضی‌پور، نماینده ارومیه از طیب‌نیا، وزیر اقتصاد در دستور کار مجلس قرار گرفت. سوالات وی در خصوص علت عدم سرمایه‌گذاری بانک‌ها در تولید، عدم نظارت صحیح بانک مرکزی در بازار پول و نظام بانکی کشور و علت شیوع بورس بازی در بازار کالا که موجب افزایش قیمت کالاهای عمومی شده است، بود.

طیب‌نیا در ابتدای اظهارات خود با اشاره به اینکه از ابتدای کار دولت یازدهم بیشترین سوالات از بنده را آقای قاضی‌پور داشته است، افزود: این امر نشان‌دهنده علاقه و محبت قاضی‌پور به بنده است، اگر با من نبودش هیچ میلی، چرا ظرف مرا بشکست قاضی‌پور.

در ادامه وی اظهار داشت: در سال 93 بارها 245 هزار میلیارد تومان به بخش های تولیدی تسهیلات خواهند داد که بر اساس گزارشات موجود تا امروز بانک‌ها 146 هزار میلیارد تومان تسهیلات دادند که از این میزان 59 درصد تسهیلات به واحدهای تولیدی برای تامین سرمایه در گردش پرداخت شده است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: بانک‌ها 97 درصد منابع خود را صرف اعطای تسهیلات کردند.

در ادامه نادر قاضی‌پور در بخش دوم صحبت‌های خود گفت: آقای طیب‌نیا ادامه این شعر را نخواند، اگر در کاسه چشمم نشینی، بجز خوبی لیلی نبینی.

وی همچنین خطاب به ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: پیام شما را دریافت کردم، سمعا و طاعتا.

در پایان قاضی‌پور اعلام کرد که نیازی به رأی‌گیری نیست، اما این موضوع را مشروط به این می‌کنم که وزیر اقتصاد در بورس نظارت بیشتری داشته و وضعیت موجود را اصلاح کند تا ورشکستگان بورس به پول خود برسند.

ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را در غیاب لاریجانی داشت، بیان کرد: بحث بازار سرمایه دغدغه مشترک دولت و مجلس است. در جلسه غیرعلنی آقای طیب‌نیا در این خصوص گزارش شفاف‌تری داشته باشند.

وی همچنین از طیب‌نیا خواست در جلسه مشترک با کمیسیون اقتصاد، راهکارهای حل مشکلات بازار سرمایه را بررسی کند.

کد N573798

وبگردی