آفتاب
نخست وزیر انگلیس:

خروج از اتحادیه اروپا به ضرر اقتصاد انگلیس نیست

خروج از اتحادیه اروپا به ضرر اقتصاد انگلیس نیست

نخست وزیر انگلیس با حمایت از برگزاری همه پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا اذعان داشت که این امر ضرری به اقتصاد کشورش وارد نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو دولتی آلمان،"دیوید کامرون" در ادامه سخنان خود اظهار داشت: این همه پرسی برخلاف ادعاهای صورت گرفته ازسوی رهبر حزب کارگر، سبب بروز آسیب جدی به اقتصاد این کشور نخواهد شد.

نخست وزیر انگلیس همچنین افزود: برخلاف ادعاهای مطرح شده، به رغم طرح برگزاری همه پرسی در سال 2017 میلادی از سوی حزب محافظه کار، میزان سرمایه گذاری در انگلیس از تمامی کشورهای اروپایی بیشتر بوده است.

وی تصریح کرد: آینده انگلیس در اتحادیه اروپا تنها به دولتمردان این کشور مرتبط می شود و از همین رو باید تغییراتی را در آن ایجاد کنیم.

کامرون نخست وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه کار پیشتر گفته، چنانچه این حزب در انتخابات سراسری سال 2015 میلادی پیروز شود و در قدرت باقی بماند، همه پرسی درخصوص ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، در سال 2017 میلادی، برگزار خواهد کرد.

اما دیوید کامرون عنوان کرده است پیش از آن که ادامه عضویت کشورش در اتحادیه اروپا به همه پرسی گذاشته شود، بر سر شرایط ادامه این عضویت، با مقامات اروپایی مذاکره خواهد کرد.

کد N573787

وبگردی