آفتاب

کامرون: انگلیس تمایلی به جنگ سرد جدید با روسیه ندارد

کامرون: انگلیس تمایلی به جنگ سرد جدید با روسیه ندارد

نخست‌وزیر انگلیس با اعلام حمایت از تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه در صورت تداوم آنچه اقدامات این کشور برای ایجاد بی‌ثباتی در اوکراین خوانده شده، گفت: انگلیس تمایلی ندارد تا با روسیه وارد جنگ سرد شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در این باره اظهار کرد، اقدامات روسیه در اوکراین موجب ایجاد تهدیدهای جدی علیه کل اروپا شده است اما هنوز دیر نیست تا از وقوع یک جنگ سرد دیگر جلوگیری کرد.

هفته گذشته میخائیل گورباچف، رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی درباره تنش‌های بین شرق و غرب بر سر بحران اوکراین که جهان را در معرض جنگ سرد جدیدی قرار داده، هشدار داد.

کامرون در ادامه عنوان کرد: این نتیجه‌ای نیست که ما در پی آنیم و من این مساله را این هفته در بریسبن استرالیا برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روشن می‌کنم.

طی روزهای 15 و 16 نوامبر پوتین و کامرون هر دو قرار است تا در نشست سران کشورهای جی 20 شرکت کنند.

در همین حال نخست‌وزیر انگلیس که سال آینده با یک انتخابات دیگر و مجموعه‌ای از مشکلات داخلی روبه‌رو خواهد بود، تمام تلاشش را می‌کند تا رای‌دهندگان وی را به عنوان یک بازیگر جدی در صحنه جهانی در نظر بگیرند.

کامرون در ادامه اظهارات خود افزود: راه‌حل نظامی برای بحران اوکراین حتی گزینه هم نیست اما تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه موثر خواهد بود و انگلیس حاضر است تا از افزایش فشارها بر روسیه در صورت تداوم دخالت روسیه در امور اوکراین حمایت کند.

وی در این باره متذکر شد: اگر روسیه به مسیر فعلی خود ادامه دهد، ما به افزایش فشارها بر روسیه ادامه می‌دهیم و روابط روسیه با جهان در آینده شدیداً تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N573664

وبگردی