آفتاب

یک عضو داعش: ترکیه رهبران مهم داعش را به ما تحویل داده است

یک عضو داعش: ترکیه رهبران مهم داعش را به ما تحویل داده است

یکی از فرماندهان ارشد داعش فاش کرد، در میان 180 داعشی که به تازگی توسط دولت ترکیه در ازای آزادی 49 گروگان ترکیه‌ای آزاد شده و به جای بازگرداندن آنها به کشورشان، به داعش تحویل داده شده‌اند فرماندهان و چهره‌های مهمی از داعش به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، یکی از فرماندهان ارشد داعش گفت: ترکیه برخی از فرماندهان و شخصیت‌های برجسته این تشکیلات را که توسط ارتش آزاد سوریه بازداشت شده و در ترکیه بودند، به این تشکیلات تحویل داده است.

شبکه خبری العربیه هم روز دوشنبه به نقل از المقداد الشروری، یکی از رهبران تندروی این تشکیلات، یمنی که در ترکیه بازداشت و از آنکارا به داعش بازگردانده شد، از انجام یک تبادل گروگان‌ها خبر داد.

الشروری در گفت‌وگو با روزنامه تایمز انگلیس گفت که او به همراه تعدادی از فرماندهان گروهک تروریستی داعش که در بازداشت مسوولان ترکیه بودند در زندان‌های ترکیه با آنها برخورد بسیار خوبی شده و در نهایت هم در ازای آزادی 49 گروگان ترکیه دوباره به تشکیلات بازگردانده شده‌اند.

الشروری در این باره اظهار داشت: ترک‌ها با ما بسیار خوب رفتار می‌کردند و با ما بسیار مهربان بودند.

الشروری چند هفته پیش از انجام تبادل گروگان‌ها که در جریان جنگی با ارتش آزاد سوریه در جنوب شهر حلب در نزدیکی مرز ترکیه - سوریه، گروگان گرفته شده بود خبر داد.

این فرمانده ارشد داعش در ادامه گفت: تشکیلات برای وضعیت من بسیار نگران بود. چراکه من از محبوبیت زیادی در تشکیلات برخوردار بودم و بازداشت من جنجال بزرگی در میان اعضای داعش به راه انداخت.

المقداد الشروری دو سال پیش برای جنگ به سوریه رفت و به جبهه النصره پیوست اما خیلی زود از این گروه تروریستی جدا شد و بیعت خود را با داعش که رقیب بزرگ جبهه النصره محسوب می‌شود، اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N573522

وبگردی