آفتاب

معاون اوباما: آمریکا و اسرائیل دوستند اما دوست‌ها گاهی با هم دعوا می‌کنند

معاون اوباما: آمریکا و اسرائیل دوستند اما دوست‌ها گاهی با هم دعوا می‌کنند

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در راستای عادی نشان دادن روابط واشنگتن و تل‌آویو گفت: ما دوست هستیم و در برخی مواقع دوستان با یکدیگر دعوا می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری فاکس‌نیوز، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا حدود دو هفته پس از آنکه یکی از مقام‌های واشنگتن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را فردی بزدل خطاب کرد، تلاش کرد تا تنش‌های اخیر در روابط این دو دولت را ترمیم کند.

بایدن در سخنرانی خود در فدراسیون یهودیان آمریکای شمالی گفت: ما همانند تمام دوستان نزدیک با یکدیگر صادقانه صحبت می‌کنیم. با یکدیگر اختلاف‌نظر داریم. عاشق همدیگر هستیم و در برخی مواقع یکدیگر را دیوانه می‌کنیم و این کاری است که دوستان انجام می‌دهند.

معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: ما دوستان خوبی هستیم و نتانیاهو دوست بسیار بسیار خوبی است. ما هرگز اسرائیل را از منافع خودمان دور نمی‌دانیم. دولت آمریکا همچنان به تقویت اسرائیل در این منطقه متعهد است.

این مقام آمریکایی همچنین سرمایه‌گذاری‌های دولت اوباما بر روی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را تجلی فیزیکی عقاید اوباما توصیف کرد و گفت: من نیز بر این باورم که همانند ما اسرائیل هم حق دفاع از خود را دارد.

روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی مدتی است که تیره و تار شده است و برخی از ناظران علت آن را تلاش‌های دولت اوباما برای مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای ایران می‌دانند. بایدن روز دوشنبه به رهبران اسرائیل تاکید کرد که اسرائیل به دنبال مذاکره با ایران به قیمت از دست دادن اسرائیل نیست.

انتهای پیام

کد N573354

وبگردی