آفتاب
یک فعال دانشجویی:

مشکلات مالی برخی از رسانه‌ها را وابسته افراد و اشخاص کرده است

مشکلات مالی برخی از رسانه‌ها را وابسته افراد و اشخاص کرده است

دبیرکل سازمان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد (سادا)، گفت: متأسفانه شاهدیم که برخی از رسانه‌ها به دلیل مشکلات مالی وابسته به افراد و اشخاص و یا مجیزگوی آنها شده‌اند.

حامد دلفاردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: خوشبختانه با حضور دولت جدید آزادی برای رسانه‌ها به نسبت گذشته ایجاد شد. این امر را می‌توان از میزان انتشار رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و مطبوعات دانست. این فعالیت‌ها نشان‌دهنده میزان نشاط در توسعه سیاسی کشور است.

وی ادامه داد: نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که باید دانست رسانه‌ها تا چه میزان می‌توانند آزاد کار کنند. در بسیاری از مواقع اهالی رسانه و صاحبان جراید با توجه به هزینه‌های بالایی که دارند و عدم حمایت‌هایی که باید از طرف نهادهای دولتی و ذیربط بشود انتقادات خود را که از وظایفشان است کاسته و مجیزگوی افراد و اشخاص می‌شوند.

این فعال دانشجویی همچنین تصریح کرد: برخی از جراید مطابی را درج و نشر می‌کنند که با حقایق جامعه زاویه دارد. خواننده پس از خواندن آنها متوجه می‌شود که مطلبی غیرواقعی خوانده است.

وی با اشاره به نیاز رسانه‌ها به منابع مالی‌، گفت: متأسفانه به دلیل نیازهای مالی رسانه‌ها وابسته برخی از جناح‌ها، اشخاص و یا جبهه خاص سیاسی می‌شوند. برخی دیگر از رسانه‌ها نیز که دولتی هستند مشخص است که با تغییر دولت تغییر روش می‌دهند. این کارها باب میل مردم و خوانندگان نیست.

دلفاردی همچنین گفت: اگر این وابستگی مالی و جناح‌بندی را در رسانه‌ها نادیده بگیریم، می‌توانیم نمره معمولی به عملکرد آنها بدهیم. مطبوعات و رسانه‌ها بدانند که مردم متوجه اخبار کذب آنها می‌شوند. سکوت و یا خلاف واقع نشان دادن جریانی از رسالت اصلی آنان بسیار به دور است.

انتهای پیام

کد N573291

وبگردی