آفتاب

آمریکا رییس‌جمهوری پیشین یمن را تحریم کرد

آمریکا رییس‌جمهوری پیشین یمن را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا علی عبدالله صالح، رییس‌جمهوری سابق یمن و دو فرمانده نظامی حوثی‌ها را به اتهام برهم زدن ثبات این کشور تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دارایی‌های این افراد در این کشور توقیف می‌شود و هیچ شهروند آمریکایی حق ندارد با آنها معامله اقتصادی انجام دهد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که رییس‌جمهوری سابق یمن به همراه دو فرمانده نظامی حوثی به نام‌های عبدالخالق الحوثی و عبدالله یحیی الحاکم، "تهدیدی برای صلح، امنیت و ثبات یمن هستند."

پیش‌تر شورای امنیت سازمان ملل متحد در اقدامی مشابه این سه تن را در فهرست تحریم قرار داده و آنها را از انجام هرگونه سفر به خارج از یمن منع کرده بود.

در این رابطه بخوانید...
کناره گیری وزرای حزب کنگره سراسری مردمی از دولت یمن
فراخوان حزب علی عبدالله صالح برای برگزاری تظاهرات در حمایت از وی
شورای امنیت درصدد اعمال تحریم‌ها علیه علی عبدالله صالح

دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور مبارزه با فعالیت‌های مالی تروریستی، روز دوشنبه گفت: دولت آمریکا و جامعه جهانی با همه کسانی که ثبات یمن را تهدید کنند، برخورد می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است، صالح از سال ۲۰۱۲ با حمایت از حوثی ها به خشونت‌ها دامن زده و این کشور را بی‌ثبات ساخته است.

در پی ماه‌ها اعتراض عمومی در سال ۲۰۱۱ برای سرنگونی حکومت علی عبدالله صالح، بنا به یک توافق ملی و منطقه‌ای، صالح پذیرفت که اگر تحت تعقیب قضایی قرار نگیرد از قدرت کناره‌گیری کند و ریاست‌جمهوری را به معاون خود عبد ربه منصور هادی بسپارد.

او از آن زمان تاکنون، ریاست حزب کنگره ملی را در دست دارد و در ویلای خود در صنعا زندگی می‌کند.

در پی تحریم علی عبدالله صالح و دو فرمانده حوثی از سوی شورای امنیت، حوثی‌ها و حزب کنگره ملی از مشارکت در دولت تازه صرف‌نظر کردند.

همچنین در اعتراض به تحریم شورای امنیت، روز جمعه در صنعا، هزاران تن از هواداران علی عبدالله صالح و جنبش حوثی‌ها با برگزاری تظاهراتی خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند.

انتهای پیام

کد N573287

وبگردی