آفتاب
نجفقلی حبیبی:

رسانه‌ها برای حفظ انقلاب اسلامی باید جلوی انحرافات را بگیرند

رسانه‌ها برای حفظ انقلاب اسلامی باید جلوی انحرافات را بگیرند

یک عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها معتقد است که رسانه‌ها برای حفظ انقلاب اسلامی باید جلوی انحرافات را بگیرند.

نجفقلی حبیبی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: وحدت ملی و آرمان‌های عالی انقلاب اسلامی از نیازهای مهم جامعه ماست که رسانه‌ها باید در راس کارهای خود قرار دهند. آنها باید برای حفظ انقلاب اسلامی جلوی انحرافات را بگیرند. خیلی از جریانات برای این که خود را مطرح کنند، ممکن است انحرافاتی را در مسیر انقلاب ایجاد کنند که این وظیفه رسانه‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: انحرافات معمولا در جاهایی اتفاق می‌افتد که عده‌ای که در انقلاب نبوده‌اند، ولی می‌خواهند نان انقلاب را بخورند یکسری مسائل بدلی را به انقلاب اسلامی می‌چسبانند، تا عده‌ای را دور خود جمع کنند، بنابراین حفظ انقلاب از خط‌ های انحرافی از مسائلی است که رسانه‌ها به شدت باید در آن ملاحظه به خرج دهند. روشنگری درست و حقیقی از وظایف اصلی رسانه‌هاست.

دبیر کل سابق انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین نقش رسانه‌ها را در توسعه روابط سیاسی بسیار موثر دانست و افزود: رسانه‌ها چون هم به مردم اطلاعات می‌دهند و هم باعث رشد ذهن‌ها می‌شوند و مطالب جریان‌های سیاسی و فکری را به جامعه منتقل می‌کنند، نقش بسیار مهمی خواهند داشت. البته من به اندازه خودم می‌دانم که حقوق و احترام‌شان به اندازه کافی حفظ نمی‌شود و برای کوچک‌ترین مساله‌ای مورد انتقاد و بازخواست قرار می‌گیرند.

حبیبی همچنین درباره الزامات رسانه‌ها برای ایفای نقش موثر‌شان، گفت: افراط و تفریط بدترین مساله است که باید از آن پرهیز کرد. همچنین نباید مسائل کلان را فدای مسائل کوچک و جزئی کرد. این اتفاقات گاهی در رسانه‌ها می‌افتد، ولی کسانی که خط می‌دهند و راه را باز می‌کنند، باید به این مسائل دقت کنند چون خیلی‌ها دوست دارند مسائل کوچک بزرگ شود و اتفاقات بزرگ مغفول بماند.

انتهای پیام

کد N573283

وبگردی