آفتاب
سخنگوی قوه قضاییه:

اگر وزارت ارتباطات به وعده خود در مدت تعیین‌شده عمل نکند، دادستان وارد می‌شود

اگر وزارت ارتباطات به وعده خود در مدت تعیین‌شده عمل نکند، دادستان وارد می‌شود

... سخنگوی قوه قضاییه گفت: اگر وزارت ارتباطات در مدت زمانی که برای آن‌ها پیرامون پالایش فضای مجازی تعیین کرده‌ایم اقدام نکند، دادستان تهران ورود پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در بیستمین نمایشگاه بین المللی خبرگزاری‌ها و مطبوعات در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه مهلت یک ماهه وزارت ارتباطات در رابطه با پالایش فضاهای مجازی به اتمام رسیده است، تصمیم نهایی که شما در این راستا گرفتید چیست؟ گفت: دستگاه‌های قضایی و انتظامی موظف هستند با جرایم مشهود برخورد کنند. فرقی ندارد این جرم مشهود در فضای مجازی باشد یا غیرمجازی. صحبتی با دستگاه‌های ذیربط انجام شده بود. طبق آن صحبت‌ها به ما گفتند نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم هم شبکه‌های اجتماعی را داشته باشیم و هم از فضای مجرمانه و فساد جلوگیری کنیم. همچنین در نشستی که قبل از پایان مدت یک ماه داشتیم به ما گفتند قول می‌دهیم این اقدامات را در ظرف مدت معقول حل کنیم.

وی ادامه داد: کارگروه مصادیق مجرمانه با ریاست دادستان کل کشور در ظرف 7-8 روز اخیر دو جلسه برگزار کرد که امروز نیز جلسه فوق العاده ای داشت و قول دادند که ظرف مدت کوتاهی در آینده بخشی از این جرایم را حل کنند. این اقدام دارد صورت می گیرد. همچنین دادستان تهران نیز اظهار کردند که اگر وزارت ارتباطات به هر دلیلی نتواند به قول‌هایی که داده عمل کند دادستان ورود پیدا می‌کند و جلوی این موضوع را می‌گیرد.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه در جلسه رسیدگی به رای اعتماد وزیر علوم مسائلی مطرح شد که جریاناتی در دانشگاه‌ها ایجاد ناامنی می‌کنند، وزیر سابق علوم یا گزینه پیشنهادی اخیر در رابطه با این جریانات در قوه قضاییه پرونده‌ای دارند یا خیر ؟ تصریح کرد: در خصوص این دو نفر با موضوعی که شما گفتید خیر پرونده‌ای تشکیل نشده است، اما در خصوص برخی از مواردی که در دانشگاه ها در مقاطع مختلف اتفاق افتاده پرونده تشکیل شده و بعضا حکم نیز صادر شده است و این موضوع اختصاص به دوره خاصی ندارد. بنابراین در زمان‌های مختلف در دانشگاه اتفاقی افتاده که احیانا جنبه مجرمانه پیدا کرده و پرونده ای نیز تشکیل شده است.

یکی از خبرنگاران سوال خود را این گونه مطرح کرد که عملکرد کلی مطبوعات کشور را در رابطه با موضوع اسیدپاشی چگونه ارزیابی می‌کنید که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها باید در تعالی و رشد جامعه کمک کنند. من نیز معتقد هستم رسانه ها در این جهت قدم‌های خوبی را برداشته‌اند اما لازمه این کار که در جهت رشد و تعالی جامعه موثر واقع می شود این است که رسانه‌ها باید امانت‌دار باشند و مطالب را به همان میزانی که هست منتقل کنند.

وی ادامه داد: اما اگر خلاف گفته شود اولین ضرر برای خود رسانه‌هاست زیرا اعتماد مردم سلب می‌شود؛ بنابراین اگر امانت‌دار هستند باید انصاف رعایت شود. همچنین تحریف و بزرگ گویی صورت نگیرد. لذا قطعا در جهت شکوفایی مسائل و در جهت بالابردن آگاهی مردم نیز تاثیرگذار خواهند بود.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: در خصوص موضوعی که اتفاق افتاد متاسفانه برخی از رسانه‌های داخلی از جهت غفلت یا هر چیز دیگر با جریان‌های ضدانقلاب خارج از کشور همکاری و همراهی کردند و مطالبی خارج از واقعیت و به دور از انصاف را مطرح کردند. البته نمی‌گویم که رفتار آن‌ها از روی غرض بوده شاید از جهت غفلت و کم توجهی بوده باشد.

ادامه دارد ...

کد N572745

وبگردی