آفتاب
جنتی:

آیت‌الله تسخیری زبان گویای اسلام و تشیع در جهان هستند

آیت‌الله تسخیری زبان گویای اسلام و تشیع در جهان هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌ها و صفات اخلاقی آیت‌الله تسخیری و با گلایه از رفتارهای دافعه‌آمیز برخی از افراد، آیت‌الله تسخیری را از جمله افرادی دانست که همواره با جاذبه با افراد برخورد کرده است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی جنتی در مراسم رونمایی از ارج‌نامه آیت‌الله تسخیری با ابراز خوشحالی از حضور در این محفل و با تشکر از ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به خاطر تشکیل این همایش گفت: واقعا جا داشت که از شخصیت آیت‌الله تسخیری بسیار زودتر از اینها تقدیر و تجلیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آشنایی خود با آیت‌الله تسخیری گفت: خاطره آشنایی من با آیت‌الله تسخیری به سال‌های 61 و 62 می‌رسد که ایشان مسئول روابط بین‌الملل سازمان تبلیغات اسلامی بود از آنجا این علاقه و رابطه وجود داشت و همواره افزون شده است تا به امروز که جزء مریدان ایشان قرار گرفته‌ام.

وی با بیان این‌که «هر کدام از دوستان می‌توانند بعدی از شخصیت ایشان را معرفی کنند» افزود:‌ من ایشان را فقیه،‌ دانشمند، متفکر،‌ مفسر و آشنا با دنیای اسلام و تحولات جهانی یافتم ما در کشور کمتر کسی را داریم که این مقدار با شخصیت‌های متفکر جهان اسلام آشنایی داشته باشد. هیچ کس را نمی‌توانیم در ایران پیدا کنیم که به اندازه ایشان در محافل و مجالس بین‌المللی شرکت کرده باشد.

جنتی با اشاره به تشکیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دهه 70 و اینکه آیت‌الله تسخیری از نخستین بانیان این سازمان بوده‌اند، گفت: ایشان زبان گویای اسلام و تشیع و ایران در صحنه جهانی هستند. یکی از بنیانگذاران اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایشان هستند که در آن نامه‌ای که در دهه 70 خدمت مقام معظم رهبری نوشته شد و به خاطر موازی کاری پیشنهاد شد که همه نهادهای فرهنگی در یک سازمان جمع شود و مورد قبول مقام معظم رهبری قرارگرفت. آیت الله تسخیری یکی از امضاکنندگان آن نامه بودند.

به گزارش ایسنا، وزیر فرهنگ با اعتقاد به این‌که «آیت‌الله تسخیری دارای سجایای اخلاقی و تواضع فوق العاده و روابط عمومی بسیار قوی و جاذبه بسیار بالایی هستند» گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور با آن روبرو هستیم و در طول سه دهه از انقلاب وجود داشته است این است که خیلی‌ها دافعه دارند. هر نیرویی را به خاطر اینکه یک جا اشتباهی از او سرمی‌زند آن اشتباه را تا آخر با او می‌کشند. چه بسیار سرمایه‌های گرانقدری که در جامعه داشته‌ایم و از توانایی‌های علمی و فرهنگی برخوردار بودند که آنها را از دست داده‌ایم، به خاطر اینکه یک جا از آنها اشتباهی رخ داده است.

وی ادامه داد: آیت‌الله تسخیری جزء کسانی بود که همواره با جاذبه با افراد برخورد کرده است، همان روشی که مرحوم دکتر بهشتی داشت. او مجسمه جاذبه بود و همواره توصیه می‌کرد که جاذبه تا حداکثر ممکن و دافعه تا حداقل ممکن و علیرغم اختلاف سلیقه‌ها و ارتباط با جریان‌های مختلف این شاخصه را در وجود آیت‌الله تسخیری دیدیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان آیت‌الله تسخیری را یک شخصیت خستگی ناپذیر دانست و گفت:‌ ایشان با وجود کسالت،‌ حضورفعال و نقشی موثر داشته و دارند. همه اینها یک الگوی عملی بسیار خوب برای ما ایجاد کرده است تا بتوانیم همان راهی که ایشان رفته‌اند را ادامه دهیم.

انتهای پیام

کد N572408

وبگردی