آفتاب

آقامحمدی: آموزش و صدور گواهینامه مهارت، برای مردم اشتغال نمی‎شود

آقامحمدی: آموزش و صدور گواهینامه مهارت، برای مردم اشتغال نمی‎شود

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس گفت: آموزش و صدور گواهینامه مهارت از سوی فنی و حرفه‎ای برای مردم اشتغال نمی‎شود.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، بیان کرد: اگر واقعاً فرض کنیم دانشگاه‎ها به دنبال روزآوری دانش برای دانش‎آموختگان نیستند و تشکیلاتی مانند فنی و حرفه‎ای و علمی کاربردی راه‎اندازی شده تا این خلأ را حفظ کنند، اینگونه نیست چراکه سطح دانش مراکزی همچون فنی و حرفه‎ای و علمی کاربردی تفاوتی با سایر دانشگاه‎ها ندارد.

وی ادامه داد: این مراکز تأسیس شدند تا افرادی که نمی‎توانند به سطح تحصیلات عالیه برسند یک آموزشی را فراگرفته و تجربه خود را با مهارت و علم عجین کنند و از تجارب آنها استفاده شود.

آقامحمدی با انتقاد از عملکرد سازمان فنی و حرفه‎ای اظهار کرد: این سازمان عریض و طویل جز مدرک‎ دادن در زمینه اشتغال چه کرده است؟ وزارت کار و فنی و حرفه‎ای متولی اشتغال در کشور هستند متأسفانه مسئولین این وزارتخانه در مصاحبه‎هایشان اظهار دارند که چقدر آموزش دادیم سوال اینجاست توان سازمان فنی و حرفه‎ای در برابر دانشگاه‎ها چقدر است؟ چه کرده و برای اشتغال پایدار چه آماری ارائه داده است؟

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس گفت: آموزش دادن که تنها راه چاره نیست، اصل این است که این مهارت‎ها را در جهت اشتغال پایدار به کار گیریم وگرنه آموزش دادن و گواهینامه مهارت صادر کردن برای مردم اشتغال نمی‎شود.

انتهای پیام

کد N572272

وبگردی