آفتاب

معترضان در مجارستان استعفای دولت را خواستار شدند

معترضان در مجارستان استعفای دولت را خواستار شدند

هزاران تن از مردم مجارستان در اعتراض به فساد اداره مالیاتی این کشور در بوداپست دست به اعتراض زدند و همچنین آزادی‌های دموکراتیک بیشتر و برکناری دولت را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اعتراضات علیه دولت راست‌میانه پوپولیست مجارستان، به ویژه علیه برنامه مالیاتی برای اینترنت نشان می‌دهد برخلاف حضور بالای این حزب در پارلمان، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان چهره محبوبی در جامعه ندارد و با مخالف‌های روبه افزایش روبه‌رو است.

این در حالی است که اقدامات اوربان مانند اجرای سیاست‌های تنبیهی برای شرکت‌های بزرگ تجاری، محدود کردن آزادی‌های دموکراتیک و گرایش بیشتر به کرملین موجب خشم شرکای غربی مجارستان از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا شده است.

در همین حال مردم در تظاهرات اخیر خود برکناری رییس اداره مالیات این کشور را خواستار شدند.

پیش از این رییس اداره مالیات اذعان کرده بود که به اتهام فساد، ورودش به ایالات متحده ممنوع شده است اما وی مدعی شد که هیچ خطایی مرتکب نشده است.

پیشتر در 28 اکتبر حدود 100 هزار مجارستانی در اعتراض به برنامه مالیات بر اینترنت اقدام به تظاهرات کردند و این اقدام را موجب زیرپا گذاشته شدن دموکراسی و خلاف روابط با اتحادیه اروپا دانستند.

معترضان اعتراضات اخیر هم مانند اعتراضات گذشته اعلام کرده‌اند که برای مسائلی بیشتر از آنچه مقامات سیاسی فکر می‌کنند دست به اعتراض زده‌اند.

انتهای پیام

کد N571950

وبگردی