آفتاب
عضو کمیسیون امنیت مجلس:

ضرورتی برای ادامه تحریم‌ها علیه ایران وجود ندارد

ضرورتی برای ادامه تحریم‌ها علیه ایران وجود ندارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای نهایت همکاری را با سایر کشورها داشته، تاکید کرد که ضرورتی برای ادامه تحریم‌ها علیه ایران وجود ندارد.

سیدباقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: آنچه ما در مذاکرات هسته‌ای به دنبالش هستیم یک خواسته کاملا منطقی است اما به دلیل فشارهایی که رژیم صهیونیستی وارد می‌کند تاکنون موفق نشده‌ایم آمریکایی‌ها و بقیه اعضا را متقاعد کنیم که با ما همراهی کنند.

وی دستیابی به توافق نهایی بین ایران و 1+5 را منوط به لغو تحریم‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشورهای طرف مذاکره ایران به این نتیجه رسیده‌اند که ما به دنبال سلاح اتمی نیستیم و این اطمینان خاطر به آنها داده شده بنابراین ضرورتی برای ادامه تحریم‌ها وجود ندارد و تحریم‌ها باید برداشته شود.

نماینده مردم زابل در مجلس ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده ایران نهایت همکاری را با اعضای 1+5 داشته و هر جا نیاز به تعامل بوده، تعامل کرده است. حتی گاهی برای اینکه به نتیجه‌ای به نفع همه دست پیدا کنیم از خواسته‌های بحق خود عقب‌نشینی کرده‌ایم که همان سیاست برد برد است بنابراین چیزی برای کوتاه آمدن وجود ندارد و بیش از این عدول از خطوط قرمز است که جایز نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تغییرات کنگره و تاثیر آن بر مذاکرات هسته‌ای ایران، اظهار کرد: در آمریکا تعیین تکلیف نه با جمهوریخواهان است و نه با دموکرات‌ها. مهم این است کسانی روی کار می‌آیند بتوانند در مقابل لابی صهیونیستی مقاومت کنند و منافع ملت آمریکا را در نظر بگیرند نه گروه خاص و صهیونیست‌ها را.

حسینی با اشاره به تلاش جمهوریخواهان، دموکرات‌ها و مقامات آمریکایی برای حفظ و بقای ژریم صهیونیستی، تصریح کرد: بنابراین تغییر رویکرد در هیات حاکمه آمریکا بستگی به این دارد که آیا آنها بر لابی صهیونیستی فائق می‌آیند یا خیر که اگر این اتفاق بیفتد قطعا نتایج خوبی خواهیم گرفت.

وی پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات کنگره را شکستی برای اوباما و حزب دموکرات عنوان کرد و گفت: نتیجه سیاست‌ها و عملکرد اوباما و تیمش این بود که مردم آنها را نپذیرفتند، به هر حال گاهی اینها باید از آنچه که اتفاق افتاده درس بگیرند.

انتهای پیام

کد N571942

وبگردی