آفتاب

اردن کشتار شیعیان در الاحساء عربستان را محکوم کرد

اردن کشتار شیعیان در الاحساء عربستان را محکوم کرد

اردن با محکوم کردن کشتار عزاداران شیعه توسط افراد مسلح در عربستان، بر حمایت امان از ریاض برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، "محمد مومنی"، سخنگوی دولت اردن در بیانیه‌ای با محکوم کردن عملیات بزدلانه تروریست‌ها در استان الاحساء عربستان، این اقدام را مخالف آموزه‌های اسلام و اخلاق عربی- اسلامی دانست و تاکید کرد: اردن در کنار کشور دوست و برادر خود عربستان می‌ایستد و با این کشور برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری همواره در تماس است، حال منشأ این تروریسم و افراطی‌گری از هر کجایی که می‌خواهد باشد.

مومنی در ادامه با تاکید بر اینکه هرگونه لطمه زدن به امنیت عربستان، به منزله خدشه دار کردن امنیت ملی اردن است، گفت، امان از اقداماتی که عربستان برای تحت پیگرد قرار دادن جنایت‌کاران و دستگیری آنها اتخاذ کند، حمایت می‌کند.

به دنبال کشتار عزاداران حسینیه المصطفی در عملیات تروریستی در استان الاحساء، صدها تن از اهل تشیع و تسنن عصر روز جمعه گذشته از سراسر عربستان خود را به روستای دالوه در استان الاحساء رسانده تا در مراسم تشییع پیکر 8 تن که با شلیک توروریست‌ها به شهادت رسیدند، شرکت کنند.

انتهای پیام

کد N571919

وبگردی