آفتاب

رجایی: تلاش دولت برای کاهش اختلافات درونی، مانع خطرات خارجی خواهد شد

رجایی: تلاش دولت برای کاهش اختلافات درونی، مانع خطرات خارجی خواهد شد

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت به گونه‌ای عمل کند که اختلافی بین افراد جامعه نباشد، هیچ کشوری نمی‌تواند برای ایران خطرساز شود.

حجت الاسلام محمد رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، در خصوص نتایج انتخابات مجلس سنای آمریکا اظهار کرد: علت شکست حزب دموکرات از جمهوری خواهان در انتخابات تغییر در اکثریت کرسی‌های مجلس آمریکا بوده است.

وی ادامه داد: البته این طبیعی است که در هر دوره یک حزب غالب باشد اما به نوعی این انتخابات نشانی از عدم رضایت مردم از حزب دموکرات بوده است.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس با اشاره به پیامدهای ناشی از نتایج انتخابات سنای آمریکا تصریح کرد: پیش بینی می‌شود دخالت‌های آمریکا ادامه داشته باشد؛ البته حزب دموکرات از گذشته فشارهایی نسبت به دولت اوباما وارد می‌کرده است.

رجایی افزود: در دوره‌هایی که جمهوری خواهان بر سر قدرت حضور داشتند، در مورد تحریم‌ها اقدامات زیادی انجام ندادند اما در دوره دموکرات‌ها به صورت جدی تحریم‌ها پیگیری شد.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دو سال پایانی ریاست جمهوری آمریکا، کار اوباما چندین برابر شده است، خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات نشان می‌دهد که مردم از سیاست‌های او مایوس شده‌اند و اگر این سیاست‌ها از سوی اوباما ادامه پیدا کند، این طبیعی است که او رای نخواهد آورد؛ البته وی فرصت کافی برای جلب نظر مردم را دارد.

رجایی گفت: حزب جمهوری خواه حزبی است که با پنبه سر می‌برد اما دموکرات‌ها دارای خشونت بیشتری هستند و مستقیم تندروی می‌کنند؛ با این حال هرکدام از این دو حزب که بر سرکار باشند، نمی‌توانند خطر زیادی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار آیند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال آسیب و کشمکش بین افراد جامعه هستند تا فشار به کشور وارد کنند اما اگر نخبگان سیاسی کشور تعامل داشته و مردم پشتیبانی کنند، هیچ ضربه‌ای به کشور وارد نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N571867

وبگردی