آفتاب

اوباما وارد پکن شد

اوباما وارد پکن شد

رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) با سفر به پکن، تور یک هفته‌ای سیاسی خود به آسیا را آغاز کرد.

رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) با سفر به پکن، تور یک هفته‌ای سیاسی خود به آسیا را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قرار است صبح امروز با جوکو ویدودو، رئیس جمهور جدید اندونزی دیدار کرده و سپس در یکی از نشست‌های همکاری‌های اقتصادی کشورهای آسیا‌- اقیانوسیه (اَپک) در پایتخت چین شرکت کند.

اوباما همچنین طی سفر خود به پکن در پی این است تا همزمان با افزایش نقش چین در موقعیت‌های اقتصادی، منطقه، به کشورهای آسیایی درباره تعهدات آمریکا به آن‌ها مجددا اطمینان بخشد. این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا درباره تمایل پکن در ایجاد تاثیرات بیشتر در منطقه نگران است.

اوباما در طی سفر خود، روز سه شنبه پس از دیدار با سران 21 کشور عضو اَپک با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین ملاقات خواهد کرد.

وی پس از چین برای شرکت در نشست سران کشورهای آسیای شرقی که در حاشیه نشست مجمع همکاری های کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) برگزار می‌شود، به میانمار خواهد رفت.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان این سفر یک هفته‌ای خود به آسیا همچنین در سفرش به استرالیا جهت شرکت در گفت‌وگوهای کشورهای جی 20 با متحدان منطقه‌ای خود از جمله نخست وزیر استرالیا و نخست وزیر ژاپن دیدار خواهد کرد.

این سفرها در حالی صورت می‌گیرند که اوباما و حزبش انتخابات کنگره را پشت سر گذاشته‌اند و به شدت به دلیل بحران‌های جهانی به ویژه مبارزه با گروه تروریستی داعش، وقایع اوکراین و بیماری ابولا تحت فشار است.

هم زمان با سفر اوباما، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در پکن و استرالیا حضور خواهد داشت اما کرملین پیش از این اعلام کرد که تاکنون دیداری بین روسای جمهور دو کشور آمریکا و روسیه برنامه‌ریزی نشده است. روابط روسیه و آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از زمان جنگ سرد رسیده است.

انتهای پیام

کد N571656

وبگردی