آفتاب

تسلیم رونوشت استوارنامه سفیر غیر مقیم جدید لائوس به قائم مقام وزارت امورخارجه

تسلیم رونوشت استوارنامه سفیر غیر مقیم جدید لائوس به قائم مقام وزارت امورخارجه

سفیر جدید لائوس در تهران در آغاز ماموریت خود بعد از ظهر روز یکشنبه با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان ملاقات و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سوتام ساکون نینهون سفیر جدید لائوس در تهران در آغاز ماموریت خود بعد از ظهر روز یکشنبه با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان ملاقات و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

در این ملاقات، قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان به روابط تاریخی و مثبت دو کشور خصوصا مواضع مشترک در قبال موضوعات مختلف اشاره كرد.

مرتضی سرمدی افزود: با توجه به عضویت لائوس در «آ سه آن» و عضویت جمهوری اسلامی ایران در اکو با تعمیق مشورت‌های سیاسی و همکاری فی مابین، امکان بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در  دو سازمان وجود دارد.

قائم مقام وزارت امور خارجه كشورمان اظهار امیدواری کرد با حضور سفیر جدید روابط دو کشور از تحرک بیشتری برخوردار شود.

سوتام ساکون نینهون نيز در اين ديدار با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ايران و با تاکید بر لزوم تاسیس سفارتخانه های دو کشور افزود : تلاش خواهم کرد مکانیزمی طراحی تا روابط دوجانبه گسترش و همچنین با تشریک مساعی در چارچوب سازمان های منطقه‌ای بین دو کشور زمینه توسعه مناسبات اقتصادی بیش از گذشته بین دو کشور فراهم شود.

کد N571430

وبگردی