آفتاب

"آری" 80 درصدی کاتالونیایی‌ها به رفراندوم نمادین استقلال از اسپانیا

"آری" 80 درصدی کاتالونیایی‌ها به رفراندوم نمادین استقلال از اسپانیا

72 / 80 درصد از ساکنان کاتالونیا به رفراندوم نمادین استقلال از اسپانیا "آری" گفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، خوآنا اورتگا، معاون رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا کمی پس از نیمه شب اعلام کرد که دو میلیون تن از ساکنان این منطقه در رفراندوم غیر رسمی استقلال از اسپانیا شرکت کردند و نتایج نشان می‌دهد که 72 / 80 درصد به این رفراندوم آری گفتند.

سوالاتی که در این رفراندوم غیر رسمی و نمادین مطرح شده بود شامل این دو مورد می‌شد: "آیا می‌خواهید کاتالونیا یک کشور شود" و "آیا می‌خواهید کاتالونیا یک کشور مستقل شود؟" همچنین تعداد آراء سفیدی که ساکنان کاتالونیا به صندوق‌های رفراندوم انداختند 56 / 0 درصد اعلام شده و تاکنون 44 / 88 آراء نیز شمارش شده است.

آرتور ماس، رئیس دولت منطقه کاتالونیا نیز این رفراندوم استقلال نمادین را یک موفقیت کامل خواند که بیش از دو میلیون تن از ساکنان این منطقه در آن شرکت کردند.

وی پس از این رای گیری در بارسلونا گفت: اجازه بدهید که این مساله را فراموش نکنیم که کاتالونیا یک بار دیگر نشان داد که زمام امور خود را در دست دارد و این یک گام بزرگ در تمایلات مشروع ما برای تصمیم‌گیری‌های آزادانه و صلح آمیز درباره آینده منطقه محسوب می‌شود.

رافائل کاتالا، وزیر دادگستری دولت مادرید نیز به نیابت از دولت اسپانیا این رای گیری را یک تبلیغات سیاسی دانست که توسط نیروهای حامی استقلال سازماندهی شده بود.

دادگاه قانونی اساسی اسپانیا پیش از این طی حکمی برگزاری رسمی همه‌پرسی استقلال کاتالونیا را غیرقانونی دانسته بود.

انتهای پیام

کد N571399

وبگردی