آفتاب

پوشش 100 درصدی سنجش بینایی کودکان روستایی/ اجرای طرح در 45 هزار پایگاه

پوشش 100 درصدی سنجش بینایی کودکان روستایی/ اجرای طرح در 45 هزار پایگاه

معاون پیشگیری از معلولیتهای سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه طرح سنجش بینایی کودکان از ابتدای آبان آغاز و تا نیمه آذرماه ادامه دارد ، گفت: در این طرح کودکان روستایی 100 درصد پوشش داده می شوند.

مینو رفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: چندین سال است که طرح غربالگری بینایی آمبیولوپی از سوی سازمان بهزیستی برای کودکان 3 تا 6 سال اجرایی می شود و امسال نیز این طرح در تمامی پایگاههای دائم و سیار در سراسر کشور به اجرا در میاید.

وی با اشاره به اینکه حدود 45 هزار پایگاه در تمامی استانها نسبت به سنجش بینایی کودکان اقدام می کنند، گفت: در هر پایگاه و مهدهای کودک کارشناس ابتومتریست برای انجام معاینات چشم حضور دارند .

معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه طرح غربالگری بینایی در روستاها پوشش 100 درصدی دارد، تاکید کرد: کودکان زیر 6 سال هر سال باید برای معاینه چشم مراجعه کنند چون ممکن است کودک در سال اول معاینه چشمش سالم باشد اما در سال بعد دچار اخلالات بینایی شود.

به گفته رفیعی، طرح غربالگری بینایی کودکان از ابتدای آبان آغاز و تا نیمه آذرماه به مدت یک ماه و نیم در سراسر کشور ادامه دارد .

وی گفت: چنانچه اختلالات بینایی کودکان تا سن 6 سال تشخیص داده شود تا حدود زیادی می توان از این بیماری جلوگیری کرد و در آینده باعث کاهش مشکلات نابینایی شد.

وی اظهار داشت: سال گذشته 78 درصد جمعیت کودک کشور تحت پوشش طرح غربالگری قرار گرفتند و امسال پیش بینی می شود این پوشش افزایش پیدا کند.

کد N571385

وبگردی