آفتاب

احضار مجدد پرویز مشرف به دادگاه

احضار مجدد پرویز مشرف به دادگاه

دادگاهی در پاکستان پرویز مشرف را در ارتباط با پرونده قتل مولانا عبدالرشید قاضی، روحانی مسجد معروف به "لعل مسجد" احضار کرده و با تاکید بر حضور شخص مشرف در دادگاه، مساله تهدیدهای امنیتی علیه وی را وارد ندانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، وکیل پرویز مشرف حاکم نظامی سابق پاکستان از دادگاه خواسته بود تا به علت مشکلات جسمی و تهدیدهای امنیتی شبه نظامیان علیه جان وی، او را از حضور در دادگاه معاف کند.

این پرونده پس از آن به جریان افتاد که هارون رشید، پسر مولانا عبدالرشید قاضی، روحانی مسجد معروف به لعل مسجد یا مسجد سرخ، خواهان تحقیقات رسمی علیه پرویز مشرف به علت قتل پدرش در عملیات معروف علیه این مسجد در زمان دولت مشرف، شد.

وکیل هارون رشید اظهار داشت: دادگاه اسلام آباد تقاضاهای وکیل مدافع پرویز مشرف را رد کرده و به او دستور داده تا شخصا ششم دسامبر در دادگاه حاضر شود.

این پرونده در خصوص قتل مولانا رشید قاضی و همچنین مادر وی در جریان عملیات مسجد سرخ در سال 2007 مطرح شده است.

مشرف در آخرین جلسه دادرسی خود در تاریخ 14 اکتبر نیز دستور مشابهی از سوی دادگاه دریافت کرد تا شخصا امروز(یکشنبه) در دادگاه حاضرشود اما از این کار خودداری کرد.

دادگاه مشرف همچنین تهدید کرده بود اگر وی دردادگاه حضور پیدا نکند علیه او حکم بازداشت صادر می‌کند با این حال دادگاه در جلسه امروز (یکشنبه) از صدور حکم بازداشت وی خودداری کرد و مجددا احضاریه برای وی صادر کرد.

انتهای پیام

کد N571237

وبگردی