آفتاب

هشدار کیسینجر در مورد تشدید بحران اوکراین/ آلمان فعال تر عمل کند

هشدار کیسینجر در مورد تشدید بحران اوکراین/ آلمان فعال تر عمل کند

وزیر خارجه اسبق آمریکا ضمن هشدار در مورد تشدید بحران اوکراین از دولت آلمان خواست نقش فعال تری برای حل این بحران ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "هنری کیسینجر" وزیر خارجه اسبق آمریکا تنش های به وجود آمده بین روسیه و اتحادیه اروپا بر سر بحران اوکراین را سرآغاز بروز جنگ سردی دیگر دانست. وی در گفتگو با هفته نامه آلمانی اشپیگل هشدار داد اگر طرفین این واقعیت را جدی نگیرند ممکن است اوضاع به سمت یک فاجعه پیش برود.

این سیاستمدار 91 ساله سیاست های رئیس جمهوری روسیه را "ضعف راهبردی" مسکو دانست که ادعا می کند بیانگر "قدرت تاکتیکی" روسیه است، با این حال اعمال تحریم های اقتصادی و سیاسی علیه مسکو نشان دهنده غیرسازنده بودن این سیاست ها است. کیسینجر همچنین از دولت آلمان خواست ابتکار عمل را در سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به روسیه به دست گیرد.

وی در این رابطه گفت: امروز آلمان مهمترین کشور در اتحادیه اروپا است و به همین دلیل باید فعال تر عمل کند. این کارشناس و مشاور ارشد سیاسی در خصوص انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا نیز گفت: شکست اوباما در این انتخابات یک تضعیف قدرت به شکل فرمالیته بود که همزمان به وی اجازه داد روی سیاست های مورد نظرش متمرکز شود.

کیسینجر در بخش دیگری از این مصاحبه اظهار کرد: به نظرم این برای آمریکا بهتر خواهد بود اگر دولت تغییر کند. هشدار این مقام اسبق آمریکا در مورد بحران اوکراین در حالی مطرح می شود که پیشتر "میخائیل گورباچف" آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی نیز ادامه تنش ها بین روسیه و غرب را آغازگر یک جنگ سرد دیگر بین دو طرف دانسته و به غرب در مورد تشدید تحریم ها و فشارها به مسکو هشدار داده است.

کد N571205

وبگردی