آفتاب

چین به دنبال احیای جاده ابریشم است

چین به دنبال احیای جاده ابریشم است

دولت چین برای احیای مجدد جاده ابریشم صندوق سرمایه گذاری به ارزش 40 میلیارد دلار ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، چین قصد دارد جاده ابریشم را که در گذشته های بسیار دور شاهراه ارتباطات سیاسی و تجاری بین چین با جهان بود، احیا کند و به این منظور صندوق سرمایه گذاری به ارزش 40 میلیارد دلار ایجاد می کند.

"شی جینپینگ" رئیس جمهوری چین امروز یکشنبه این مطلب را در دیدار با مقامات کشورهای پاکستان، بنگلادش، لائوس، مغولستان، میانمار، کامبوج و تاجیکستان بیان کرد. وی افزود: از گذشته تاکنون، ارتباط آرزوی جامعه بشری بوده و جاده ابریشم نمونه بارزی در این زمینه است، مردم کشورهای آسیا را باید پیشگام این ارتباطات دانست. با توجه به تغییرات جوامع و اصلاحات آن، کشورهای آسیایی باید برای جستجوی توسعه جدید اقتصادی و برتری باهم تلاش کنند.

رئیس جمهوری چین در این دیدار که در حاشیه نشست سران کشورهای سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (اپک) در پکن انجام شد، پروژه احیای جاده ابریشم را در راستای تلاش چین برای گسترش همکاری های تجاری با هدف بهبود توانمندی اقتصادی آسیا دانست.

این در حالی است که حدود دو هفته پیش رئیس جمهوری افغانستان با سفر به پکن چند توافقنامه همکاری با دولت چین به امضا رساند. بر این اساس موضوع همکاری دو کشور در احیای مجدد جاده ابریشم از جمله موضوعات مورد گفتگو بین مقامات چین و افغانستان بوده است.

کد N571166

وبگردی