آفتاب

برلین خوستار از سرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه شد

برلین خوستار از سرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه شد

دولت آلمان از رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان خواست به پای میز مذاکرات صلح بازگردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای روسیه، در پی بروز خشونت های اخیر در اراضی اشغالی برلین از رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان خواست مذاکرات سازش خاورمیانه را از سربگیرند. سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت دولت این کشور علاقمند است دو طرف درگیر دوباره بر سر میز مذاکرات بنشینند.

"مارتین شفر" تاکید کرد خواسته آلمان و "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه برای دستیای به راه حل دو دولت در سرزمین های اشغالی فلسطین است. به گفته وی آلمان از تلاش های خانم موگرینی برای به جریان انداختن دوباره مذاکرات خاورمیانه حمایت می کند.

بر این اساس برلین از این که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نخستین فعالیت خود در این سمت، روی موضوع حل مسئله خاورمیانه متمرکز شده استقبال می کند. شفر ابراز امیدواری کرد با ادامه این تلاش ها به زودی دو طرف به حل اختلافات خود پشت میز مذاکرات بازگردند.

گفتنی است در پی تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی موجی از اعتراضات ضدصهیونیستی اراضی اشغالی را دربر گرفته که این امر نگرانی هایی را از آغاز انتفاضه سوم فلسطینی ها در بین مقامات تل آویو و حامیان آنها به وجود آورده است.

کد N571140

وبگردی