آفتاب
/با ایسنا در نمایشگاه بیستم/

حاجی‌باباییان: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در تبیین امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند

حاجی‌باباییان: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در تبیین امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند

معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت که رسانه‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در تبیین امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمحسن حاجی‌باباییان با حضور در غرفه ایسنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در تشریح همایش ملی قانون و امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: این همایش چهار و پنج آبان ماه توسط قوه قضاییه برگزار شد. هدف این همایش تعقیب موضوع و ضرورت تعریف یک جایگاه مشخص برای امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی ادامه داد:‌ این همایش با محوریت دادستان ها در سراسر کشور برگزار شد. در این همایش ما 13 محور در قالب 58 سوال داشتیم که محتوا را به کلیه استان ها داده بودیم و 31 پیش همایش استانی برگزار کردیم که در آنجا مباحث این محورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به دنبال آن این مباحث به ستاد آمد و در آنجا در قالب چهار کمیسیون جمع بندی شد و افرادی که از استان های مختلف آمده بودند این مباحث را به بحث گذاشتند و یک بررسی جامع درباره آن انجام شد که ماحصل آن در حال تدوین برای دادستان‌ها و بخش های مختلف قضایی است.

وی ادامه داد: با مجلس شورای اسلامی در تعامل هستیم تا بتوانیم این مباحث را ارائه کنیم تا موضوع امر به معروف ونهی از منکر را تسهیل کند.

معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه درباره نقش رسانه ها در موضوع امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: نقش رسانه ها در این موضوع بسیار زیاد است. اقدامات فرهنگی امر به معروف و نهی ازمنکر بر سایر مسائل آن مقدم است. اگر در این بخش به لحاظ فرهنگی کار کنیم و جامعه را رشد دهیم تا به جایگاهی برسد تا بتواند معروف را از منکر تشخیص دهد و اثرات ارزشمند معروف و ضررهای جبران ناپذیر منکر را بفهمد قطعا به جامعه سالمی تبدیل خواهد شد.

حاجی باباییان در پایان اظهار کرد: کاری که خلاف قانون اجرا شود یک منکر است و آنچه که در محور قانون صورت گیرد یک معروف به حساب می آید. الزامات رسانه ها می تواند روی این موضوع قرار گیرد که فرهنگ قانونمداری را در جامعه ترویج کند. نظارت طلب باشند و فرهنگ صلح و آشتی را اشاعه دهند. اگر توجه ای به بحث امر به معروف ونهی از منکر شود خیلی از مفاسد و مشکلات کم خواهد شد و جامعه سلامت بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N571053

وبگردی