آفتاب
به بهانه اعیاد یهودیان؛

"حرم ابراهیمی" روزهای جمعه و شنبه به روی فلسطینیان بسته‎ می‎شود

"حرم ابراهیمی" روزهای جمعه و شنبه به روی فلسطینیان بسته‎ می‎شود

مقامات رژیم صهیونیستی در نظر دارند طی روزهای جمعه و شنبه آتی حرم ابراهیمی در الخلیل به بهانه اعیاد یهودی، از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در نظر دارند طی روزهای جمعه و شنبه آتی مسجدالاقصی را به روی فلسطینیان مسدود کنند.

بنابراین گزارش، بهانه صهیونیست‎ها از جلوگیری از ورود فلسطینیان به حرم ابراهیمی در الخلیل، اعیاد یهودیان است.

فلسطینیان هنوز واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده‌اند.

خاطرنشان می‎شود مسجد يا حرم ابراهيمي در مرکز شهر الخليل در جنوب کرانه باختري قرار دارد. اين مسجد دومين بناي مهم اسلامي پس از مسجد الاقصي در سرزمين فلسطيني به شمار مي آيد. اين مسجد در طول قرنها و حتي تا امروز، محل زيارت مسلمانان از نقاط مختلف جهان بوده و هست. به صورتي که برخي از زايران که در قرنهاي گذشته از مناطق مختلف جهان به زيارت اين مسجد آمدند، در اين منطقه ساکن شده و فرزندان آنها هنوز اطراف حرم ساکن هستند.

بر اساس اظهارات مورخان، اين مسجد به دوران حضرت ابراهيم خليل الله (ع) باز مي گردد، و گفته شده است که اين حضرت چهار هزار سال قبل در اين مسجد به خاک سپرده شد، و اين مسجد هم به نام ايشان يعني الخليل نامگذاري شد. داخل اين مسجد قبه هايي وجود دارد که برخي منابع تاريخي آنها را مربوط به برخي از پيامبران و نزديکان آنها، يعني حضرت ابراهيم (ع) و همسرش ساره، اسحق (ع) و اسماعيل (ع) و يعقوب (ع) و يوسف (ع) و همسران آنها مي دانند.

 

کد N570871

وبگردی