آفتاب
خدمتگزار تاکید کرد:

مسئولان دستگاه های اجرایی مشکلات عشایر را به صورت جدی پیگیری کنند/ابلاغ ۲۰ میلیارد ریال به جامعه عشایری و روستایی استان

مسئولان دستگاه های اجرایی مشکلات عشایر را به صورت جدی پیگیری کنند/ابلاغ ۲۰ میلیارد ریال به جامعه عشایری و روستایی استان

بیرجند- خبرگزاری مهر: استاندارخراسان جنوبی تاکید کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی مشکلات عشایر را به صورت جدی پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر وجه الله خدمتگزار ظهر یکشنبه در دیدار با ریش سفیدان و روسای عشایر و طوایف خراسان جنوبی اظهارکرد: در توزيع اعتبارات مربوط به خشكسالي اولويت توزيع اعتبارات با عشاير و روستاييان مناطق مرزی است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در سال جاری  از محل اعتبارات مديريت بحران مبلغ دو ميليارد تومان به عشاير و روستاييان مناطق مرزي استان ابلاغ شده که بر اساس درصد اختصاص از مرکز اختصاص می یابد.

وی با اشاره به مشکلات دانش آموز عشایر استان نیز گفت: موضوع ادامه تحصيل دانش آموزان روستايي و عشاير بسيار مهم است که باید مسئولان متولی به گونه ای برنامه ريزی كنند که یک دانش آموز در مناطق روستايي و عشايرنشين استان از نعمت تحصيل محروم نشود.

ثبت روزی به نام عشایر را از وزارت فرهنگ و ارشاد پیگیری می کنم

خدمتگزار با اشاره به اینکه عشاير از جمله صادق ترين و مطمئن ترين افراد جامعه هستند، افزود: این قشر از جامعه در پيروزي انقلاب اسلامي و چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در تمامي عرصه هاي سياسي و اجتماعي همواره نقش خود را به بهترين شكل ممكن ايفا نموده اند که باید مسئولان خدمت صادقانه به این جامعه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند، گفت: عشاير سند افتخار نظام و انقلاب اسلامي هستند.

وی عنوان کرد: به عنوان استاندار خراسان جنوبی به طور جد پيگير حل مشكلات و درخواست های اين قشر زحمتکش جامعه با توجه امكانات اداری خواهم بود.

استاندار خراسان جنوبی در رابطه با درخواست جامعه عشایر استان مبنی بر اینکه روزی به نام عشایر در تاریخ به ثبت رسد نیز این پیشنهاد را مناسب دانست و گفت: اين پيشنهاد را به صورت مكتوب از طريق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در مرکز پیگیری خواهم کرد.

با ارسال نامه ای خواستار سفر مقام معظم رهبری به استان شده ایم

وی تاکید کرد: شورای عشایر استان به رياست فرمانداران در همه شهرستان هايي كه داراي جمعيت عشايري هستند بايد برگزار شود و در مرکز استان نیز تلاش خواهیم کرد که این شورا راه اندازی و برگزار شود.

خدمتگزاربا اشاره به پیامدهای ۱۶سال خشکسالی در روستا های استان، افزود: با توجه به این وضعیت بايد حداقل هاي معيشت براي مرزنشينان و روستاييان فراهم کنیم تا از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نامه اي با امضاي ۶ نفر از استانداران استان های مرزی کشور در خصوص مشکلات مناطق مرزی به نهاد رئيس جمهور ارسال شده است، تصریح کرد: مشکلات گیرنده های تلویزیونی مناطق روستایی و عشایر استان را از صداو سیمای مرکز پیگیر خواهم کرد.

وی در پایان عنوان کرد: نامه ای با همکاری نمایندگان استان، امام جمعه بیرجند به نهاد رهبری ارسال کرده ایم که در این نامه خواستار سفر مقام معظم رهبری به استان شده ایم که امید است رهبری با سفر به استان مایه برکاتی برای این استان شوند.

 

 

 
[div id='__hggasdgjhsagd_once'] 
کد N570458

وبگردی