آفتاب

بیرانوند: امکان تصویب برنامه ششم بدون الگوی اسلامی ایران وجود ندارد

بیرانوند: امکان تصویب برنامه ششم بدون الگوی اسلامی ایران وجود ندارد

نماینده مردم بروجرد گفت: اگر الگوی اسلامی ایرانی تصویب نشود عدم توازن‌ها در حوزه‌های مختلف تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیرانوند در تذکر شفاهی، گفت: طاغوت زمانه امروز آمریکاست و ما مصمم هستیم همچنان حسین باقی بمانیم و جلوی زیاده‌خواهی‌ها و دخالت‌هایش را بگیریم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری مرتب جلسات دولتمردان برای تدوین برنامه ششم توسعه سخن گفت و افزود: بر اساس ماده یک برنامه پنجم توسعه می‌بایست با هماهنگی سه قوه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تدوین شود و مبنای برنامه ششم قرار گیرد. این الگو لزوما باید به تصویب مجلس برسد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی پرسید: برنامه ششم توسعه چگونه در گرگ و میش شاخصه‌های توسعه اقتصاد محور تدوین خواهد شد؟ نتایج برنامه ششم بدون رعایت الزامات الگو چه خواهد بود؟ آیا با حاکم نبودن الزامات فرهنگ محور الگوی اسلامی، عدم توازن‌ها در حوزه‌های مختلف تشدید نمی‌شود؟ این تکلیف قانونی دولت است که در صورت عدم تهیه و تصویب این الگو امکان تصویب برنامه ششم توسعه وجود ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: برنامه ششم یعنی تعیین تکلیف نحوه اداره امور کشور برای پنج سال. پیش‌نویس ارائه شده توسط برخی مسئولان فاقد شروط لازم برای یک الگوی جامع است. از دولت می‌خواهم دولت گارد باز کرده و از پیشنهادات عملی در خصوص تدوین الگوی اسلامی ایران پیشرفت استقبال کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی خواست تا به وعده احداث راه‌آهن بروجرد به سمت غرب کشور جامه عمل بپوشد.

انتهای پیام

کد N570320

وبگردی