آفتاب
هادی غفاری، با حضور در غرفه‌ی ایسنا:

اگر رسانه داشتم سعی می‌کردم تاریخ صحیح اسلام و انقلاب را مطرح کنم

اگر رسانه داشتم سعی می‌کردم تاریخ صحیح اسلام و انقلاب را مطرح کنم

هادی غفاری تصریح کرد که اگر رسانه داشتم سعی می‌کردم تاریخ صحیح اسلام و انقلاب اسلامی را مطرح کنم تا به انحراف کشیده نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی غفاری در حاشیه‌ی بیستمین نمایشگاه خبرگزاری‌ها و مطبوعات با حضور در غرفه‌ی ایسنا اظهار کرد: من اگر رسانه داشتم بحث تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی را در آن مطرح می‌کردم. امروز متاسفانه تاریخ اسلام در حال منحرف شدن است و سمت و سوی آن عوض شده است.تاریخ انقلاب اسلامی هم در حال بی‌هویت شدن است چون کسانی راجع به آن اظهار نظر می‌کنند که اصلا در انقلاب نبوده‌اند. در حالی که نسل اول انقلاب و کسانی که انقلاب اسلامی را به دنیا آوردند، هنوز زنده هستند.

وی ادامه داد: درباره‌ی جنگ کسانی تاریخ می‌نویسند که یک روز هم در جنگ نبودند، اما در رسانه‌ها به عنوان مورخ شناخته می‌شوند. من اگر رسانه داشتم سعی می‌کردم تاریخ صحیح اسلام و انقلاب اسلامی را مطرح کنم تا به انحراف کشیده نشود.

غفاری با بیان این‌که دشمن شناسی دغدغه‌ی دیگر او در صورت داشتن رسانه است اضافه کرد: ما باید در رسانه‌ها دشمن شناسی کنیم. چون متاسفانه این کلمه چماقی شده و بر سر جریان چپ می‌خورد، اما باید بدانیم دشمن خیلی وقت‌ها درون خودمان است. مثلا در بحث مذاکرات هسته‌ای کسی که می‌خواهد مذاکره کند فحاشی نمی‌کند، و وقتی می‌خواهیم مذاکره کنیم باید ادب را رعایت کنیم. این مسائل باید توضیح داده و در رسانه‌ها مطرح شود.

غفاری در ادامه یاد آور شد: متاسفانه اندیشه‌ی دینی امروز در حال به ابتذال کشیده شدن است. من نمی‌خواهم سیاه نمایی کنم، اما مجموعه‌ای که من هم جزو آنها هستم در این زمینه مقصریم. ما روزگاری مردم را با دین آشتی دادیم و بعد از آن آنها را فدایی دین کردیم، اما به جای آن که از این فدائیان برای دین و کشور استفاده کنیم آرام آرام کاری کردیم که مردم دین گریز شدند و متاسفانه الان به سمت دین ستیز شدن پیش می‌روند. باید واقع بین باشیم و نیمه پر و خالی لیوان را با هم ببینیم.

وی همچنین بیان کرد: من اگر رسانه‌ای در اختیار داشتم روی این مسائلی که توضیح دادم با روشن‌فکران، کسانی که درد مردم و درد دین درست را دارند، بحث می‌کردم تا شک و شبهه‌ها از بین برود. یکی از مشکلات رسانه‌هایی که می‌خواهند از دین دفاع کنند این است که اندیشه‌های مختلفی به نام دین مطرح شده در حالی که باید دین درست به مردم شناسانده شود.

غفاری در پایان درباره‌ی عملکرد خبرگزاری ایسنا، گفت: خبرگزاری ‌ها باید واقعیت‌های موجود جامعه را خیلی روشن و سلیم منعکس کنند. یعنی نه حمایت صد در صدی و نه سیاه نمایی صد در صدی داشته باشند، بلکه باید یک چهره معقول ، منطقی و معتدل از جامعه نشان دهند. یکی از کارهای خوب ایسنا این بوده که معتدل حرکت کرده است. حرف‌های موجود در جامعه باید گفته شود. چون اگر گفته نشود به زیر میز خواهد رفت و آن وقت مصلح خواهد شد. باید معتدل و منطقی با جامعه برخورد کرد و ایسنا تقریبا این کار را رعایت کرده است.

انتهای پیام

کد N570237

وبگردی