آفتاب

جنبش فتح خواهان از سرگیری تحقیقات برای کشف عامل مرگ یاسر عرفات شد

جنبش فتح خواهان از سرگیری تحقیقات برای کشف عامل مرگ یاسر عرفات شد

یکی از رهبران جنبش فتح از تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) خواست تا به تلاش‌های خود در سطح بین‌المللی برای کشف عاملان مرگ یاسر عرفات سرعت ببخشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، حاتم عبدالقادر، یکی از رهبران جنبش فتح در اثنای مشارکت خود در مراسم افتتاحیه مسجد یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر نابلس گفت: پرونده مرگ یاسر عرفات از زمان ارائه گزارش کارشناسان فرانسوی در سال گذشته و تحقیقات و کالبد شکافی‌هایی که بر روی جسد وی صورت گرفت دچار رکود شده و هیچ اقدام و تحقیقی درخصوص آن صورت نگرفته است.

وی خواهان از سرگیری تحقیقات برای کشف عاملان مرگ یاسر عرفات از طریق تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی شد و گفت: فلسطینی‌ها به تنهایی و به ویژه در سطح کارشناسی و ابزارها قادر به رسیدن به نتایج عملی و چشمگیر نیستند.

عبدالقادر خاطرنشان کرد: ما و ملت فلسطین به طور کلی در مقابل این "جنایت" که علیه شخصیتی مهم صورت گرفته ساکت نخواهیم نشست.

وی دلایل عدم بررسی مرگ یاسر عرفات را "سهل‌انگاری" یا نتیجه عدم وجود امکانات مادی کافی برای ادامه آن دانست و گفت: تشکیلات خودگردان باید به مطرح کردن این مساله در سطح بین‌المللی و کشف عاملان آن سرعت ببخشد.

عبدالقادر خاطرنشان کرد: مشکلاتی که تشکیلات خودگردان در سطح سیاسی و امنیتی با آن مواجه است و به ویژه فشارهای اسرائیل مانع از بررسی موضوع مرگ یاسر عرفات شده است.

وی درخصوص کمیته حقیقت‌یاب فلسطین به رهبری توفیق الطیراوی گفت: این کمیته همواره پایبندی خود را به این تحقیق اعلام کرده اما این مساله کافی نیست و ما به تلاش‌های بیشتر و تشکیل کمیته بین‌المللی نیاز داریم.

کارشناسان فرانسوی در دسامبر گذشته در گزارشی مرگ یاسر عرفات با ماده سمی پولونیوم 210 را تکذیب کردند، این در حالی بود که کارشناسان سوئیسی وجود مقادیر زیادی از ماده مذکور در جسد یاسر عرفات را تایید کرده بودند.

در همین راستا خبرنگار النشره در غزه اعلام کرد برخی اعضای جنبش فتح در رام‌الله تصمیم دارند جشنواره بزرگداشت سالروز مرگ یاسر عرفات را که قرار است روز سه‌شنبه در میدان «الکتیبه» در مرکز شهر غزه برگزار شود، لغو کنند.

این اقدام همزمان با انفجارهای اخیر در منازل رهبران فتح در غزه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N570114

وبگردی