آفتاب
سان مدعی شد:

نقشه افراطیون برای ترور ملکه انگلیس ناکام ماند

نقشه افراطیون برای ترور ملکه انگلیس ناکام ماند

رسانه های انگلیسی از بازداشت یک گروه افراطی که قصد داشتند در مراسم "روز یادبود" ملکه، الیزابت دوم را با چاقو مورد حمله قرار دهند، خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سان در این ربطه می نویسد: با بازداشت چهار فرد افراطی و بازجویی از آنها مشخص شد که قصد داشتند در مراسم روز یادبود (کشته شدگان انگلیسی و جامعه کشورهای مشترک المنافع در جنگ جهانی اول) با استفاده از کارد به ملکه حمله کنند.

این مراسم امروز یکشنبه در لندن برگزار می شود و احتمال می رود که علاوه بر مقامات انگلیسی شماری از مقامات سایر کشورها نیز در آن حضور پیدا کنند.

بر همین اساس هراس از اقدامات تروریستی سبب شده همزمان با مراسم روز یادبود کشته شدگان انگلیسی و جامعه کشورهای مشترک المنافع در جنگ جهانی اول، تدابیر شدید امنیتی در لندن و سایر شهرهای مهم انگلیس به اجرا گذاشته شود.

گزارش های موجود در این رابطه، حاکی از استقرار گسترده نیروهای پلیس در اطراف برج لندن و سایر مناطق گردشگری از جمله کاخ باکینگهام و نیز بناهای یادبود کشته شدگان جنگ جهانی اول در نزدیکی هایدپارک در قلب پایتخت انگلیس است.

دولت انگلیس از هشتم شهریورماه گذشته به دلیل آنچه تهدیدهای گروه داعش و سایر گروه های افراطی خوانده، سطح هشدار امنیتی در داخل مرزهایش را به مرحله شدید افزایش داده است.

این افزایش سطح هشدار امنیتی بدین معناست که حمله و تهدید انگلیس از سوی داعش و سایر گروه های تروریستی قریب الوقوع نیست اما بسیار محتمل است.

برخی از منابع محلی پیشتر عنوان کرده بودند که ترس از حملات تروریستی احتمالی اعضای گروه داعش سبب شده است که پلیس ضدتروریسم انگلیس در بالاترین سطح آماده باش از زمان بمبگذاری لندن در سال 2005 میلادی قرار بگیرد.

بعد از حادثه تیراندازی در نزدیکی پارلمان کانادا، برای نخستین بار نظامیان مسلح انگلیسی در مراکز مهم گردشگری لندن از جمله در نزدیکی کاخ باکینگهام و محل نخست وزیری و پارلمان انگلیس مستقر شده اند.

کد N570078

وبگردی