آفتاب
کمالوندی در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر:

رسیدن به توافق نهایی منوط به عزم طرف مقابل است/ با دو خط از گزارش 18 صفحه‌ای آژانس مشکل داریم

رسیدن به توافق نهایی منوط به عزم طرف مقابل است/ با دو خط از گزارش 18 صفحه‌ای آژانس مشکل داریم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: اگر طرف مقابل عزم و اراده داشته باشد، می‌توان در مذاکرات مسقط راه‌حلی پیدا کرد، که هم حقوق ایران حفظ شود و هم برای نگرانی‌هایی که آنها مطرح می‌کنند، راه‌حلی پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی صبح امروز ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در گفت‌وگو با مهر درباره گزارش اخیر آژانس بین‌المللی اتمی، گفت: این گزارش اگر دو خط اولش را نخوانیم، یک گزارشی است که کاملا تائید می‌کند فعالیت‌های جمهوری اسلامی صلح‌آمیز است و هیچ ابهامی ندارد اما دو خط اول، به دو اقدام اشاره کرده است که تاحدودی حرف داریم.

کمالوندی با تاکید بر این که مفاد پروتکل الحاقی برای ایران اجباری نیست، ادامه داد: در گزارش آژانس آمده که ایران هنوز فعالیت های غنی سازی خویش را تعلیق نکرده در حالی که همه کشورهای بزرگی که خواستار تعلیق غنی سازی ایران بودند امروز این حق را برای ایران پذیرفته‌اند.

وی افزود: هنوز زمان نتیجه‌گیری نیست و این گزارش، گزارشی است که برای چندمین بار تائید می‌کند که ایران فعالیت‌های صلح‌آمیز انجام می دهد. این دو اقدام، اقدام پادمانه‌ای نیست و جزو دو اقدامی است که ما داوطلبانه اعلام کرده‌ایم انجام می‌دهیم و اجبار و تعهدی برای ما نیست اما رسانه‌های بین‌المللی سعی می‌کنند روی همین دو نکته مانور دهند و رسانه‌های ما نباید این روند رسانه‌های بین‌المللی را ادامه دهند.

کمال‌وندی درباره تاثیر گزارش آژانس در روند مذاکرات ایران و 1+5 گفت: روند مذاکرات، روند سیاسی است و گزارشات آژانس تاثیر خودش را خواهد داشت، اما تابه حال گزارشات تاثیر مثبتی در روند مذاکرات داشته است. متاسفانه بعضی رسانه‌های بین‌المللی سعی می‌کنند فضای منفی به وجود آورند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره مذاکرات مسقط، گفت: الان زود است در این باره قضاوت کنیم. دوستان ما وارد شده‌اند و باید فضا را بسنجیم. آنچه مهم است این که طرف مقابل مصمم باشد روش و راه‌حل پیدا شود.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد می‌توان راه‌حلی پیدا کرد که هم حقوق ما حفظ شود و هم راه‌حلی که آنها مطرح می‌کنند، پیدا کرد و این شدنی است، اما باید طرف مقابل نیز عزم و اراده داشته باشد.

کد N569780

وبگردی