آفتاب
با رای نمایندگان؛

قانون پرداخت حقوق بازنشستگان پیش از موعد اصلاح شد

قانون پرداخت حقوق بازنشستگان پیش از موعد اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب طرحی شرایط پرداخت حقوق بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح الزام سازمان تامین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386 براساس 2 سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نمایندگان پس از تصویب کلیات این طرح ماده واحده آن را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس ماده واحده این طرح سازمان تامین اجتماعی موظف است نسبت به برقراری حقوق بازنشستگان پیش از موعد مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت براساس 2 سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی، از تاریخ بازنشستگی آنان اقدام نماید، به نحوی که در شرایط برابر، پرداختی به این اشخاص از بازنشستگانی که همزمان با آنان با 30 سال سابقه بیمه پردازی بیشتر نگردد.

بار مالی این قانون از محل وجوه دریافتی موضوع تبصره 1 و 2 قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت تامین می گردد.

نمایندگان با 164 رای موافق، 17 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن ماده واحده این طرح را به تصویب رساندند.

کمیسیون برنامه و بودجه پیش از این، این طرح را به دلایلی رد کرده بود بر این اساس کمیسیون برنامه و بودجه معتقد بود مفاد این طرح دارای بار مالی برای سازمان تامین اجتماعی است و محل مندرج در طرح بار مالی آن را تامین نمی کند بنابراین مغایر قانون پنج ساله پنجم توسعه است. علاوه بر این با توجه به وضعیت مالی صندوق تامین اجتماعی تصویب طرح مشکلات مالی صندوق را مضاعف می کند.

کمیسیون برنامه و بودجه در گزارش خود درخصوص دلایل این طرح اعلام کرده بود استناد طرح نمایندگان به قانونی است که مدت آزمایشی آن در سال 94 پایان می پذیرد و بعد از آن تکلیف موضوع مشخص نیست علاوه بر این در ماخذ اشاره شده در طرح برای پرداخت مستمری، حقوق و دستمزد وجود ندارد تا براساس آن بتوان تکلیفی متوجه سازمان نمود.

کد N569687

وبگردی