آفتاب

تداوم پیشروی کردها در کوبانی/ هشدار درباره تکرار سرنوشت کوبانی در شهرک "عفرین" سوریه

تداوم پیشروی کردها در کوبانی/ هشدار درباره تکرار سرنوشت کوبانی در شهرک "عفرین" سوریه

در حالی که نیروهای کرد پیشروی زیادی را در کوبانی در مقابله با داعش داشته‌اند، درگیری‌ها میان آن‌ها و اعضای داعش در بیشتر محورهای این شهر ادامه دارد. کردها در عین حال نسبت به سرنوشت شهرک "عفرین" در 200 کیلومتری غرب کوبانی و حملات جبهه النصره به این شهرک هشدار داده و خواهان نجات این شهرک شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که کردها توانستند در محور مسجد الحاج رشاد و مناطق دیگری در کوبانی پیشروی کنند و این در حالی است که درگیری‌ها میان کردها و اعضای داعش در بیشتر محورهای کوبانی ادامه دارد و در درگیری‌های اخیر حدود 13 تن از اعضای داعش کشته شدند.

همچنین دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش پایگاه‌های این گروه در دیرالزور و از جمله یک میدان نفتی و مراکز دیگر وابسته به داعش را در کوبانی هدف قرار دادند.

به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، چهار انفجار در دیر الزور رخ داد که موجب منهدم شدن برخی تجهیزات داعش و کشته شدن برخی از اعضای آن شد.

همچنین درگیری‌های شدیدی نیز میان اعضای داعش و نیروهای پیشمرگ در کوبانی رخ داد.

پیش از این فرمانده نیروهای پیشمرگ در کوبانی اعلام کرده بود که کردها به خوبی از کوبانی حمایت می‌کنند اما سلاح‌های اندکی در اختیار دارند.

در همین راستا کردهای سوریه خواهان کمک رسانی برای نجات شهرک عفرین در 200 کیلومتری غرب کوبانی و ممانعت از وقوع رخدادهایی شبیه رخدادهای کوبانی در این شهرک شدند.

هیفی مصطفی، یکی از مسئولان شهرک عفرین اعلام کرد: عفرین به دست گروه جبهه النصرة به سرنوشتی شبیه سرنوشت کوبانی مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: جبهه النصرة شهرک عفرین را محاصره می‌کند اما ما آماده دفاع از خود هستیم. ما از تلاش‌های جامعه جهانی از کوبانی سپاسگزاریم اما این تلاش‌ها بسیار دیر صورت گرفت ما از آن‌ها می‌خواهیم تا برای نجات عفرین نیز به ما کمک کنند تا رخدادهای کوبانی در این شهرک تکرار نشود.

شهرک عفرین در 200 کیلومتری غرب کوبانی قرار دارد و این شهرک و شهرک کوبانی جزء سه منطقه مهم کردها هستند.

مصطفی افزود: عفرین که حدود بیش از یک میلیون تن و از جمله 200 هزار آواره را در خود جای داده است هدف بعدی تروریست‌ها پس از کوبانی است.

گروه داعش سال گذشته به شهرک عفرین حمله کرده بود اما کردها توانسته بودند با اعضای داعش مقابله کنند.

گروه جبهه النصرة نیز از چند ماه پیش پایگاه‌هایی نزدیک شهرک عفرین را در دست گرفته است اما حمله جدی انجام نداده است.

جبهه النصرة اخیرا با دیگر گروه‌های مسلح توافقنامه‌ای را امضا کرده و حدود 25 کیلومتر به شهرک عفرین نزدیک شده است.

مصطفی از نیروهای ائتلاف خواست تا با هماهنگی نیروهای کرد برای ممانعت از حملات جبهه النصره به شهرک مذکور اقدامات جدی اتخاذ کنند.

از سوی دیگر، انفجار شدیدی در یک انبار سلاح وابسته به داعش در دیرالزور سوریه رخ داد.

همچنین شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که در پی درگیری نیروهای پیشمرگ‌ها با اعضای داعش 38 تن از اعضای داعش و شش تن از کردها طی 24 ساعت اخیر کشته شدند.

انتهای پیام

کد N569577

وبگردی