آفتاب

حماس: توقف بازسازی غزه جنایت است

حماس: توقف بازسازی غزه جنایت است

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اتهام‌زنی‌های بی‌اساس برخی رهبران سیاسی به این جنبش در خصوص دست داشتن در انفجار منازل رهبران فتح در غزه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، برخی رهبران فتح، حماس را به دست داشتن در انفجارهای اخیر در غزه متهم کرده و مدعی شده‌اند که ممکن است به سبب این انفجارها عملیات بازسازی نوار غزه متوقف شود.

صلاح بردویل، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خاطرنشان کرد که اشاره به توقف عملیات بازسازی نوار غزه جنایتی نه علیه حماس بلکه علیه عموم ملت فلسطین و اعلان جنگ علیه غزه است.

وی از تمامی رهبران فتح دعوت کرد با این مساله منطقی برخورد کرده و بدون دلیل و مدرک حماس را متهم نکنند.

بردویل تاکید کرد که جنبش حماس به کسی اجازه نمی دهد عملیات بازسازی نوار غزه را به بهانه های پوچ و واهی متوقف کند و هرگز در این باره سکوت نمی کند.

وی بار دیگر انفجار منازل رهبران فتح در غزه را محکوم و همزمان اظهارات نابخردانه برخی رهبران فتح را که موجب ایجاد تفرقه و اختلاف در میان فلسطینیان می شود و فضای آشتی ملی را بر هم می زند، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

بردویل اظهار داشت که حماس از سرویس های امنیتی غزه خواسته هرچه سریع تر تحقیقاتی را به منظور پی بردن به جزئیات این حادثه و شناسایی جنایتکارانه انجام دهند.

وی تصریح کرد که اظهار نظرهای رهبران فتح به هیچ وجه در خدمت وحدت و امنیت داخلی نخواهد بود بلکه تلاشی برای طفره رفتن از تحقق نهایی آشتی ملی است.

بردویل تعامل نادرست و غیر عقلانی دولت وفاق ملی با این حادثه را به شدت مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که گویی دولت جدید ابزاری در دست رهبران جنبش فتح است و نماینده تمامی فلسطینیان نیست و تنها از جریان ها و طرف هایی خاص جانبداری می کند.

وی ضمن تکذیب هماهنگی با رهبران جنبش فتح برای سفر به نوار غزه در هفته جاری، از این جنبش خواست هرچه سریع تر در راستای پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی و تحقق وحدت ملی گام بردارد.

انتهای پیام

کد N569397

وبگردی