آفتاب

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایران تمایلی به کش‌دادن مذاکرات ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایران تمایلی به کش‌دادن مذاکرات ندارد

فارس نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مشارکت سیاسی مردم آمریکا به ۲ حزب جمهوریخواه دموکرات خلاصه می‌شود و دیگران اصلا زمینه مشارکت در انتخابات ندارند.

حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به میزان مشارکت حداکثر ۳۰ درصدی مردم آمریکا در انتخابات اخیر کنگره گفت: پیشینه آمریکایی‌ها به لحاظ حقوق بشری در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد.

مشارکت سیاسی در آمریکا صرفاً به دو حزب خلاصه می‌شود

وی با یادآوری اینکه مشارکت سیاسی مردم آمریکا به دو حزب جمهوری‌خواه دموکرات خلاصه می‌شود و دیگران اصلا زمینه مشارکت در انتخابات ندارند، افزود: سوزاندن پیروان یک فرقه دگر‌اندیش و کشتار سیاه‌پوستان و سرکوب اعتراضات به این قتل‌ها از نمونه‌های دیگر نقض حقوق بشر در آمریکاست.

آمریکا برای اظهار‌نظر درباره وضع حقوق بشر کشورها فاقد صلاحیت است

احمدی آمریکا را فاقد صلاحیت در مورد اظهار‌نظر در خصوص وضع حقوق بشر دیگر کشورها خواند و گفت: مذاکرات هسته‌ای در مسقط صرفاً حول مسائل هسته‌ای ایران خواهد بود و تیم مذاکره‌کننده ما حق ورود به هیچ موضوع دیگری را ندارد، همانطور که مجوز صادر شده برای ایشان صرفا مذاکره در حوزه مسائل هسته‌ای است.

وی با تاکید بر نیاز هیأت حاکمه کنونی آمریکا به توفیق یافتن در مذاکرات به واسطه جبران عدم توفیق خود در خاورمیانه که منجر به رسوایی ‌شده است اظهار داشت: جایگاه ایران برای آمریکا یک جایگاه راهبردی است، لذا انگیزه آنان برای توافق با ایران برخلاف تبلیغات‌شان بیش از نیاز ایران به این توافق است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها اینگونه مطرح می‌کنند که تحریم‌ها ایران را به پای میز مذاکره نشانده بنابراین این کشور نیازمند تفاهم با ماست، در حالی که ایران تمایلی به کش دادن مذاکرات ندارد، اما به شرط تأمین حقوق حقه خود از توافق با ۱+۵ استقبال می‌کند.

 

17503

کد N569010

وبگردی