آفتاب
جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی روستایی و شهری

تفاهم‌نامه چهارجانبه قرآنی با وزارت کشور امضاء شد

تفاهم‌نامه چهارجانبه قرآنی با وزارت کشور امضاء شد

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم از امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه قرآنی در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در روستاها و شهرهای سراسر کشور خبر داد.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم از امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه قرآنی در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در روستاها و شهرهای سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یوسف افراش با بیان این‌که «این تفاهم نامه (چهارشنبه 14 آبان سال جاری) به امضا رسید» افزود: تفاهم نامه مشترک قرآنی با حضور قائم مقام و معاون وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به امضاء رسید.

وی با بیان این‌که «مدت زمان این تفاهم نامه دو ساله است» خاطرنشان کرد: مدت زمان اجرای این تفاهم نامه در صورت توافق طرفین امضاء کننده قابل تمدید است.

افراش با اشاره به مفاد تفاهم نامه مشترک چهارجانبه اظهار کرد: توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح روستاها، مناطق و محلات مختلف شهری در سراسر کشور، آموزش روش و سبک زندگی قرآنی، توسعه خانه‌های قرآنی روستایی، آموزش کارکنان دهیاری‌ها و شهرداری‌های سراسر کشور، ایجاد خانه‌های قرآنی در مناطق ویژه شهرداری از جمله مفاد و اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن در ادامه با بیان تعهدات این سازمان در این تفاهم نامه تاکید کرد: اولویت دهی و ایجاد سهولت در صدور مجوز تاسیس و توسعه خانه‌های قرآنی روستایی و شهری، آموزش کارکنان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، ایجاد مراکز قرآنی در مناطق ویژه اجتماعی و هدایت و نظارت و ساماندهی خانه‌های قرآن و پشتیبانی نرم افزاری و برنامه‌ای از خانه‌ها از جمله تعهدات سازمان دارالقرآن است.

افراش با بیان این‌که «مسئولان دولت در وزارت کشور از طرح‌های قرآنی استقبال کرده‌اند» یادآور شد: ارائه گزارش عملکرد فعالیت‌های قرآنی در روستاها و شهرها از سوی سازمان دارالقرآن الکریم، موجب تسریع در امضاء این تفاهم نامه شده است.

وی با اشاره به سابقه امضاء تفاهم نامه‌های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم با سازمان‌ها و نهادهای مختلف در گذشته نیز خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌های قرآنی با وزارت کشور طی دولت‌های نهم و دهم در گذشته نیز امضاء شده بود که در پی امضاء تفاهم نامه با دولت نهم، طی مدت زمان اجرای تفاهم نامه با وجود برخی مشکلات، بالغ بر 3 هزار و 100 خانه قرآن روستایی در سراسر کشور ایجاد شد.

به گفته افراش با انعقاد تفاهم نامه تاسیس خانه‌های قرآن شهری در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله العالی) در خصوص توجه به موفقیت سبک و سیاق آموزش مکتب خانه‌ای در محلات مختلف، در چهار سال گذشته تاکنون نیز بیش از یک هزار و 200 خانه قرآن شهری در سراسر کشور ایجاد شده است.

انتهای پیام

کد N568905

وبگردی