آفتاب

محمد خراسانی، سخنگوی جدید تحریک طالبان پاکستان شد

محمد خراسانی، سخنگوی جدید تحریک طالبان پاکستان شد

تحریک طالبان پاکستان به رهبری ملا فضل الله به دنبال برکناری شهید الله شهید، محمد خراسانی را به عنوان سخنگوی رسمی این گروه منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن، تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ای گفت: شورای مرکزی تحریک طالبان پاکستان پیش‌تر شهید الله شهید را اخراج کرد. ما رسما برکناری او و انتصاب محمد خراسانی را به عنوان سخنگوی جدید اعلام می کنیم.

به گفته منابع طالبان، اسم واقعی محمد خراسانی، مفتی خالد است و وی به عنوان یکی از فرماندهان ارشد طالبان اهل گیلگیت بالتیستان محسوب می‌شود. محمد خراسانی که در اواسط دهه 30 به سر می‌برد، مدت‌ها است که در بخش رسانه شبه نظامیان طالبان حضور دارد.

وی همچنین در زمان رهبری حکیم الله محسود به عنوان رئیس رسانه پنج عضوی طالبان بود.

محمد خراسانی علاوه بر زبان مادری‌اش می‌تواند به زبان‌های عربی، اردو و پشتو صحبت کند.

اوایل اکتبر سال جاری میلادی‌شیخ مقبول نیز که به عنوان سخنگوی تحریک طالبان پاکستان با شهیدالله شهید همکاری می‌کرد، اخراج شد. اخراج وی پس از آن صورت گرفت که فیلمی از وی به همراه پنج فرمانده دیگر منتشر شد که در آن برای ابوبکر بغدادی، رهبر شبه نظامیان طالبان سوگند وفاداری می‌خواندند. این اقدام شیخ مقبول توهینی به ملا فضل الله است که در حال حاضر نسبت به ملا عمر، رهبر طالبان افغانستان سوگند وفاداری خورده است.

ملا فضل الله نیز با دیدن این فیلم فورا شیخ مقبول را از سمتش به عنوان سخنگوی رسانه‌ای اخراج کرد.

انتهای پیام

کد N568844

وبگردی