آفتاب
در نشست مشترک با مقامات قبرس و یونان؛

سیسی بر مقابله با تروریسم تاکید کرد

سیسی بر مقابله با تروریسم تاکید کرد

رییس‌جمهوری مصر امروز (شنبه) در سخنانی بر عزم قاهره برای مقابله جدی با تروریسم و بیرون راندن گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبدالفتاح سیسی، رییس‌جمهوری مصر در کنفرانسی خبری با رییس‌جمهوری قبرس و نخست‌وزیر یونان که به قاهره سفر کرده‌اند، اعلام کرد: مصر امروز میزبان اولین نشست سه‌جانبه میان رهبران مصر، یونان و قبرس است و ما از آن‌ها استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دیدگاه‌های مصر، قبرس و یونان در خصوص مسائل مشترک شبیه به یکدیگر است گفت: هدف از این نشست سران تحکیم روابط اقتصادی با قبرس و یونان از طریق توافق‌های منعقد شده است.

وی افزود: در مذاکراتی که با این دو مقام داشتم در خصوص اوضاع خاورمیانه به‌ویژه فلسطین، سوریه، عراق، مساله مبارزه با گروه‌های تروریستی و کشورهای حامی آن‌ها و همچنین اوضاع لیبی و حمایت از نهادهای قانونی و منتخب در این کشور بحث و گفت‌و‌گو کردیم.

سیسی گفت: ما توافق یافتیم که همکاری‌ها و هماهنگی‌ها برای حمایت از منافع مشترکمان ادامه داشته باشد و ما بر عزم خود برای مقابله با تروریسم با جدیت هرچه تمام‌تر و بیرون‌ راندن گروهک‌های تروریستی و شناسایی حامیان آن‌ها تاکید کردیم.

رییس‌جمهوری مصر عنوان داشت: یونان و قبرس از بزرگترین کشورهای حامی مصر به شمار می‌آیند و واقعیت آنچه که در مصر رخ داده است، درک می‌کنند.

در همین حال رییس‌جمهوری قبرس نیز اعلام کرد که سفر وی به مصر تاکیدی بر پایبندی مشترک جهت بررسی همکاری عمیق میان این سه کشور است.

انتهای پیام

کد N568818

وبگردی