آفتاب
در جریان سفر به غزه؛

موگرینی از تشکیل کشور فلسطین حمایت کرد

موگرینی از تشکیل کشور فلسطین حمایت کرد

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه متعهد است از نوار غزه حمایت کرده تا هرچه سریع‌تر خرابی‌های ناشی از جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه را بازسازی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی محیط، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری در غزه اعلام کرد که اتحادیه اروپا در آمادگی دائم و همیشگی برای حمایت و پشتیبانی از نوار غزه به سر می‌برد.

وی تصریح کرد: سفرم به نوار غزه نخستین سفر به این منطقه است و سفری انسانی و سیاسی است.

موگرینی گفت: من اینجا آمده‌ام تا ببینم پس از جنگ چه اتفاق‌هایی افتاده است. من قبل از اینکه یک مسئول باشم در اینجا به عنوان یک مادر حضور دارم. باید اوضاع تغییر کند. غزه نیازمند ریه‌هایی است تا تنفس کند. ما در اتحادیه اروپا تلاش می‌کنیم تا روند بازسازی غزه هرچه سریع‌تر صورت گیرد.

اعلام شده است که بیش از 100 هزار تن از ساکنان غزه تا به این لحظه آواره هستند و 50 هزار تن از آن‌ها نیز در ساختمان‌های وابسته به آژانس کار و امدادرسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) حضور دارند.

موگرینی گفت: تنها را برای پایان دادن به رنج‌های مردم نوار غزه این است که درگیری‌های اسرائیلی و فلسطینی پایان یابد و کشور فلسطینی تشکیل شود که با صلح در کنار کشور اسرائیل زندگی کند.

انتهای پیام

کد N568777

وبگردی