آفتاب

حمایت رئیس ارتش آمریکا از عملیات اسرائیل در غزه

حمایت رئیس ارتش آمریکا از عملیات اسرائیل در غزه

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اعلام اعزام گروهی از افسران پنتاگون به اسرائیل در سخنانی مضحک مدعی شد از آنجا که اسرائیل برای کاهش تلفات غیرنظامیان در جنگ اخیر غزه تلاش فوق العاده‌ای کرد، پنتاگون گروهی را برای آموزش به اسرائیل فرستاده است! این سخنان در حالی گفته شده که به تازگی نهادهای حقوق بشری سازمان ملل و حتی کاخ سفید با انتقاد شدید از اسرائیل، این رژیم را به ارتکاب جنایت جنگی در غزه به دلیل کشتار مردم متهم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت: اگرچه گزارش‌های اخیر تلفات غیرنظامیان در جنگ 50 روزه غزه را به باد انتقاد گرفته‌اند اما فکر می‌کنم اسرائیلی‌ها هر کار که می‌توانستند کردند تا تلفات غیرنظامیان را کاهش دهند!

براساس داده‌ها و آمارهای سازمان ملل و فلسطین بیش از 2100 فلسطینی در جریان این درگیری‌ها کشته شدند که اکثر آن‌ها غیرنظامی و بیشتر آن‌ها کودک بودند.

دیده بان حقوق بشر در گزارش ماه سپتامبر خود اسرائیل را به ارتکاب جنایات جنگی به خاطر حمله به سه مدرسه سازمان ملل در غزه متهم کرد وعفو بین الملل در گزارشی نوشت: اسرائیل با حمله به اهداف غیرنظامیان بی‌تفاوتی سنگدلانه‌ای را نسبت به این کشتار از خود نشان داد.

ژنرال دمپسی در سخنانی در اندیشکده کارنگی در نشست "اصول اخلاقی در امور بین ‌الملل" در پاسخ به سوالاتی درباره تبعات اخلاقی برخورد اسرائیل با جنگ غزه گفت: در واقع فکر می‌کنم که اسرائیل هر کاری کرد تا آسیب‌های جانبی و تلفات غیرنظامی را محدود کند. ارتش اسرائیل علاوه بر اعلام هشدار، یک تکنولوژی تحت عنوان "هشدار سقفی" ایجاد کرد که به ساکنان ساختمانی که قرار است تخریب شود هشدار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند آن محل را ترک کنند!

وی گفت: پنتاگون سه ماه پیش گروهی را به اسرائیل فرستاده تاز از آن‌ها درباره عملیات غزه درس بگیرند!

انتهای پیام

کد N568601

وبگردی