آفتاب
در پی بارش برف و انسداد راه های کوهستانی/

۱۰ چوپان و دو هزار راس گوسفند در کولاک ارتفاعات خراسان شمالی گیر افتاده اند

۱۰ چوپان و دو هزار راس گوسفند در کولاک ارتفاعات خراسان شمالی گیر افتاده اند

شیروان- خبرگزاری مهر: در پی بارش برف در خراسان شمالی و انسداد راه های کوهستانی ارتفاعات شهرستان شیروان، ۱۰ چوپان و دو هزار راس گوسفند در محاصره کولاک کوه های منطقه گیر افتاده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، پنج شنبه هفته گذشته تعدادی از چوپانان منطقه شمال شرقی شهرستان شیروان در خراسان شمالی، طبق روال معمول احشام خود را برای چرا به دامنه ارتفاعات ییلاقی اوغاز در این شهرستان بردند اما پس از آن به دلیل بارش برف سنگین و انسداد راه ها در دامنه کوه ها گیر افتاده و نمی توانند از کوه ها پایین بیایند.

آن گونه که منابع محلی می گویند ۱۰ نفر چوپان و حدود هزار راس گوسفند از روز پنج شنبه در این ارتفاعات گیر کرده اند و در دو روز گذشته با وجود تلاش فراوان نیروهای راهداری، هلال احمر و دیگر دستگاه ها هنوز مسیرها بازگشایی نشده و چوپان ها به همراه احشام خود از این کولاک رهایی نیافته اند.

در حالی که این چوپانان به همراه احشام در ارتفاعات بیش از دو هزار و ۸۰۰ متری اوغاز در برف و کولاک محصور شده اند، امدادگران هلال احمر عصر روز جمعه مؤفق شدند به چوپانان آذوقه رسانده و برای احشام آنها نیز علوفه برسانند.

حسن شکوری نسب، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بارش بیش از یک متر برف در ارتفاعات شیروان می گوید: بارش برف و کولاک مسیر برگشت چوپانان مذکور و احشام آنها را بسته است.

وی با بیان این که عصر جمعه با تلاش نیروهای هلال احمر آذوقه و علوفه به چوپانان و احشام رسیده است، افزود: از روز جمعه نیروهای راه و شهرسازی در حال تلاش برای بازگشایی مسیر بازگشت گوسفندان هستند اما به دلیل سنگینی برف و کولاک شدید هنوز مسیر بازگشایی نشده است.

شکوری نسب اظهار امیدواری کرد که با تلاش نیروهای حاضر در صحنه تا ساعتی دیگر مسیر بازگشت باز شده و چوپانان و گوسفندان به پایین کوه ها برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر مبنای گفته های اهالی به نظر می رسد تاکنون تلفاتی متوجه احشام محصور در برف و کولاک ارتفاعات شیروان نشده است.

روستای ییلاقی اوغاز کهنه در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شیروان، دومین شهر بزرگ خراسان شمالی و در محاصره ارتفاعات قرار دارد که از شمال به کوههای گنه و کلاته بالی، از جنوب به کوه کیسمار و روستای چپانلو، از شرق به کوه کل داغ و کوه زو و از غرب به ارتفاعات اوغاز تازه محدود می شود.

کد N568411

وبگردی