آفتاب

ریابکوف: در صورت توافق، انتقال مواد هسته‌ای ایران به روسیه را بررسی می‌کنیم

ریابکوف: در صورت توافق، انتقال مواد هسته‌ای ایران به روسیه را بررسی می‌کنیم

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که در صورت حصول توافق کلی میان ایران و گروه 1+5 طرح انتقال مواد هسته‌ای ایران به روسیه را بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری ایتارتاس سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از برگزاری نشست مدیران سیاسی گروه 1+5 در وین پایتخت اتریش، گفت: برای توافق بر سر طرح انتقال مواد هسته‌ای ایران به روسیه تمام مولفه‌های این توافق ابتدا باید هماهنگ شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: برای حصول توافق بر سر پتانسیل طرح انتقال این مواد هسته‌ای به روسیه برای تولید سوخت مورد نیاز رآکتور بوشهر باید ابتدا تمام مولفه‌های این توافق هماهنگ شود.

ریابکوف افزود: شرکای ما می‌دانند که این فرصت وجود دارد. ما تنها در صورت حصول توافق کلی میان ایران و گروه 1+5 تمام مسائل مربوط به این طرح را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بر اساس این گزارش روزنامه نیویورک تایمز هفته گذشته گزارشی منتشر کرد و در آن مدعی شد ایران با طرح انتقال بخش اعظم ذخایر اورانیوم غنی شده خود به روسیه به منظور دستیابی به توافق هسته‌ای نهایی موافقت کرده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این خبر گفت که توافق بر سر این طرح حاصل نخواهد شد مگر این‌که یک توافق مشترک به دست آید. اما می‌تواند به یک سازش کلی کمک کند.

وی تأکید کرد: ایران و گروه 1+5 شانس دستیابی به توافق نهایی بر سر برنامه‌ هسته‌ای تهران را تا ضرب‌الأجل 24 نوامبر دارند. من احساس می‌کنم که شانس رسیدن به این توافق شکل گرفته است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد: در این نشست تمام مشکلاتی که می‌تواند منجر به تأخیر در دستیابی به راه‌حل نهایی شود به صورت اصولی و جزئی و اختلافات اصلی باقیمانده میان طرف‌های مذاکره کننده مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: تمام شرکت کنندگان بدون استثناء ایده‌های جدید را ارائه دادند. این اراده وجود دارد تا تلاش شود تا همه این ایده‌ها به نوعی که توافقات اصلی در این چارچوب زمانی محدود حاصل شود در کنار هم قرار گیرند.

انتهای پیام

کد N568266

وبگردی