آفتاب

تظاهرات اردنی‌ها در حمایت از مسجد الاقصی / جلسه فوق‌العاده پارلمان اردن درباره اوضاع قدس

تظاهرات اردنی‌ها در حمایت از مسجد الاقصی / جلسه فوق‌العاده پارلمان اردن درباره اوضاع قدس

رهبر اخوان المسلمین در اردن در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها خواهان لغو معاهده صلح امان با تل‌آویو شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، همام سعید، رهبر اخوان المسلمین اردن در جریان تظاهراتی که در مرکز امان در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس برگزار شده بود، عنوان داشت: تصمیم دولت اردن برای احضار سفیر خود در اسرائیل گامی است که هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهد و ما به نمایندگی از مردم خواهان فسخ معاهده ننگ هستیم.

وی در اشاره به مشارکت اردن در ائتلاف ضد داعش گفت: جنگ در مسجد الاقصی است نه در عراق یا سوریه.

وی افزود: جنگ ما با یهودی‌های صهیونیست جنایتکاری است که دست به اقداماتی در مسجدالاقصی می‌زند و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل این مجرم حقیر باید بداند که ما همگی در حمایت از مسجدالاقصی حاضریم شهید شویم.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که در مرکز امان برگزار شد شعارهایی همچون "اسرائیل باید برود پیامبر اینگونه به ما یاد داده است" و "با جان و با خون فدای تو می‌شویم ای مسجدالاقصی" سردادند و پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود "آن چیزی که به زور گرفته شد جز با زور پس گرفته نمی‌شود مردم خواهان آزادی مسجدالاقصی هستند".

از سوی دیگر، عاطف طراونه، رئیس پارلمان اردن اعلام کرد که جلسه فوق‌العاده‌ای از سوی پارلمان برای بررسی تمام اقدامات صهیونیست‌ها در بیت المقدس برگزار خواهد، در حالی که 14 نماینده در صدد ارائه درخواست سلب رای اعتماد از دولت عبدالله نسور در صورت عدم پاسخگویی به خواسته‌های قوه مقننه هستند.

پیشتر بنیامین نتانیاهو در تماسی تلفنی با عبدالله دوم، پادشاه اردن اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیم ندارد اوضاع کنونی در مسجدالاقصی را تغییر دهد یا اینکه به یهودیان اجازه عبادت در آنجا را بدهد.

انتهای پیام

کد N568188

وبگردی