آفتاب

کردستان عراق 2.87 میلیارد دلار نفت از ابتدای امسال فروخته است

کردستان عراق 2.87 میلیارد دلار نفت از ابتدای امسال فروخته است

منطقه خودمختار کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، این منطقه از ابتدای سال 2014، دو میلیارد و 870 میلیون دلار نفت از طریق خط لوله و تانکر فروخته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، صادرات مستقل نفت خام منطقه خودمختار کردستان عراق از مدت‌ها پیش محل اختلاف با دولت مرکزی بغداد بوده است که آن را غیر قانونی می‌داند.

در بیانیه وزارت منابع طبیعی این منطقه آمده است: از ژانویه 2014 تا به امروز، 34 میلیون و 500 هزار بشکه نفت از این منطقه صادر شده که 21.5 میلیون بشکه از آن از طریق خط لوله‌های جنوب ترکیه فروخته شده و مابقی با تانکر منتقل شده است.

در این بیانیه گفته شده است که ارزش این صادرات 2.87 میلیارد دلار بوده است و فروش نفت به دلیل آن انجام شده است که سهم 17 درصدی کردستان عراق از بودجه فدرال از ژانویه 2014 ارائه نشده است.

دولت مرکزی عراق و منطقه خودمختار کردستان عراق بر سر مسائل مختلفی از جمله منابع طبیعی، تقسیم قدرت و کنترل اراضی در شمال عراق اختلاف نظر دارند، اما این مسائل طی ماه‌های اخیر که نیروهای دو طرف درگیر جنگ با داعش هستند، تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N567678

وبگردی