آفتاب
افضلی‌فرد:

اصلاح‌طلبی به شرط اصلاحات علوی و حسینی مورد پسند است

اصلاح‌طلبی به شرط اصلاحات علوی و حسینی مورد پسند است

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس گفت: قیام امام حسین (ع) برای اصلاح جامعه بود و اصلاح طلبی به شرط اصلاحات علوی و حسینی مورد پسند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی افضلی‌فرد در نشست فرهنگی با جمعی از دانشجویان دانشگاههای اردبیل با بیان اینکه اصلاحات در جامعه باید در مبنای دیدگاه های حسین بن علی صورت گیرد، افزود : در جامعه که با نام اسلام و حسینیت بنا شده است، اصلاح طلبی به شرط اصلاحات علوی و حسینی مورد پسند است.

وی با بیان اینکه تبعیض و ایجاد انحصار در جامعه اسلامی، علوی و حسینی شرعاً و قانوناً حرام است، تصریح کرد : ما نمایندگان مجلس اگر قانونی را در حق ضعفا اعمال کنیم و اقویا از آن مصون باشند، این عمل تعطیلی شرع و حدود اسلامی است.

افضلی فرد با اشاره به مراسمات عزاداری سالار شهیدان در جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد : صرف سینه زنی و زنجیر زنی نشان از حسینی بودن افراد نیست، بلکه حسینی بودن در دفاع از حق و حقوق مردم و بویژه دفاع از حق و حقوق مظلومان است.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی دفاع از حقوق بحقه مردم را وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و افزود : اگر در جامعه اسلامی مظلوم احساس امنیت نکند و در عوض ظالم احساس امنیت کند، این جامعه، جامعه ای اسلامی و حسینی نیست.

وی در پایان سخنان خود گفت : اگر خود بتوانیم در حوزه فردی معروفات و منکرات را شناسایی کرده و در مسیر آن حرکت کنیم، در حقیقت مسیر امام حسین (ع) را ادامه داده ایم.

انتهای پیام

کد N566991

وبگردی