آفتاب
دامادی در گفت و گو با ایلنا:

اقلیت مجلس صرفا به خاطر مسایل سیاسی رای نمی‌دهند

اقلیت مجلس صرفا به خاطر مسایل سیاسی رای نمی‌دهند

این حق دولت است تا وزیر پیشنهادی را منطبق با سیاست‌های خود معرفی کند زیرا قرار هم بر همین است و مجلس تنها نقش نظارتی دارد هرچند که گروه اقلیت مجلس صرفا به خاطر مسایل سیاسی رای نمی‌دهند و مسایل دیگری چون توانمندی‌های وزیر پیشنهادی را در نظر نمی‌گیرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: این حق دولت است تا وزیر پیشنهادی را منطبق با سیاست‌های خود معرفی کند زیرا قرار هم بر همین است و مجلس تنها نقش نظارتی دارد هرچند که گروه اقلیت مجلس صرفا به خاطر مسایل سیاسی رای نمی‌دهند و مسایل دیگری چون توانمندی‌های وزیر پیشنهادی را در نظر نمی‌گیرند.

محمد دامادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا و در پاسخ به این سوال که چیزی که متصور است نشان می‌دهد اقلیت تندرو قدرت را در مجلس به دست گرفته‌اند و با عدم اعتماد به آخرین وزیر پیشنهادی رییس جمهور روابط از پیش سرد‌تر شده گفت: اینکه اقلیت مجلس قدرت را در دست گرفته‌اند امری محال است مگر اینکه افکار خودشان را غالب کنند که این نیز امکان ندارد

نماینده ساری ادامه داد: در بعضی از مسایل اختلافاتی وجود دارد یا اینکه در مساله‌ای رای‌ها یکسان  می‌شود و بر سر‌‌ همان مسایل به صورت نانوشته توافقاتی انجام می‌دهند اما در ‌‌نهایت این جمله"هرکسی از ظن خود شد یار من" صدق می‌کند و هر نماینده‌ای به دلیل خاص خودش به آقای نیلی رای نداد یا برخی مانند من رای موافق دادند. گروه اقلیت مجلس صرفا به خاطر مسایل سیاسی رای نمی‌دهند و مسایل دیگری چون توانمندی‌های وزیر پیشنهادی را در نظر نمی‌گیرند.

وی افزود: استنباط من از عدم رای اعتماد سردی بین دولت و مجلس نیست. همیشه اینگونه اختلاف سلیقه‌ها وجود داشت چه آن زمان که دولت و مجلس هردو اصولگرا و چه زمانی که هردو اصلاح طلب بودند و در عین حال که رابطه خوبی داشتند این اختلافات البته به صورت خفیف‌تر وجود داشت. اما امیدواریم تا هرچه زود‌تر تکلیف این وزارتخانه مهم معلوم شود و مجلس و دولت بر سر گزینه‌ها به توافق برسند.

دامادی خاطرنشان کرد: هرچند باید این را قبول کنیم که معرفی حق دولت است و باید وزرای خود را با شاخص‌ها و توانمندی‌هایی که مدنظر دارد معرفی کند تا سیاست‌های دولت را پیش ببرد و قرار است مجلس تنها نظارت کند البته که جوان‌ها همیشه مظلوم بودند و هنوز هم مظلوم هستند.

کد N566837

وبگردی