آفتاب

اولاند: در صورت عدم مهار بیکاری در انتخابات بعدی شرکت نمی‌کنم

اولاند: در صورت عدم مهار بیکاری در انتخابات بعدی شرکت نمی‌کنم

فرانسوآ اولاند اعلام کرد، درصورتی که در پایین آوردن نرخ فزاینده بیکاری در فرانسه موفق عمل نکند، در دور بعدی انتخابات که در سال 2017 برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه در یک جلسه پرسش و پاسخ در شبکه تلویزیونی پربینندهTF1 فرانسه گفت: می‌خواهم نرخ بیکاری را کاهش دهم اما ممکن است در پایان دوره‌ام به مردم فرانسه بگویم که این کار عملی نشد. آیا این مشکل طی پنج سال آینده حل می‌شود؟ این غیرممکن است.

وی افزود: من درخصوص کاهش نرخ بیکاری صحبت کرده‌ام و این کار انجام نشد. من به این علت مورد انتقاد قرار گرفتم زیرا بسیاری از افراد نسبت به انجام آن امید داشتند به خصوص افرادی که به دنبال شغل هستند.

اولاند که هنوز نیمی از دوره ریاست‌جمهوری‌اش باقی مانده و بیکاری را در راس اولویت‌های خود قرار داده در این گفت‌وگوی تلویزیونی گفت که حدود 15000 قرارداد شغلی به منظور استخدام جوانان وجود دارد.

در تازه‌ترین نظرسنجی که از سوی موسسه ادوکسا نشان داده که از 10 فرانسوی 8 تن برای دور دوم به اولاند رای نخواهند داد و تنها دو درصد از هواداران چپ خواهان حضور مجدد او در انتخابات سال 2017 هستند.

تا پایان ماه سپتامبر نرخ بیکاری در فرانسه به 4.3 درصد رسید و حدود 3.4 میلیون تن در این کشور بیکار هستند.

انتهای پیام

کد N566802

وبگردی