آفتاب

یک دیپلمات پیشین آمریکا با اتهام جنایی روبرو شد

یک دیپلمات پیشین آمریکا با اتهام جنایی روبرو شد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که یک دیپلمات پیشین زن با سابقه این کشور که کارشناس امور پاکستان نیز بوده، با اتهامات جنایی روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که بررسی و تحقیق درخصوص "روبین رافل" سفیر پیشین آمریکا در تونس که اخیرا مشاور ارشد درخصوص کمک‌های غیرنظامی به پاکستان بود، مشارکت می‌کند.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ماموریت روبین در دوم نوامبر خاتمه یافت اما حکم تبرئه وی در ماه اکتبر لغو شد.

ساکی گفت: ما از موضوع اعمال قانون در این خصوص اطلاع داریم. وزارت خارجه در حال همکاری با نهادهای اجرای قانون در این خصوص است. زمان تصدی خانم رافل به پایان رسیده و وی دیگر کارمند وزارت خارجه نیست.

اف.بی.آی هنوز درخصوص این تحقیق و بررسی اظهارنظر نکرده است و ماهیت این بررسی هنوز مشخص نیست اما روزنامه واشنگتن‌پست که نخستین بار این تحقیقات را گزارش داد، گفت که این بررسی و تحقیقات مربوط به مسائل مبارزه با تروریسم است و منزل او در تاریخ 21 اکتبر مورد بازرسی قرار گرفت. البته وی هنوز به طور رسمی از سوی دادگاه متهم نشده است.

رافل پیش از این سفیر آمریکا در تونس و معاون وزارت خارجه آمریکا درخصوص جنوب شرق آسیا در دوران بیل کلینتون رییس جمهور اسبق آمریکا بود. وی پس از 30 سال مشارکت در امور دیپلماتیک در سال 2005 بازنشسته شد و در سال 2009 توسط سفارت آمریکا از اسلام‌آباد به عنوان پیمانکار مجددا استخدام شد تا بر امور کمک‌های عمرانی و غیرنظامی به پاکستان نظارت کند.

وی دو سال بعد به واشنگتن بازگشت و تا ماه گذشته میلادی به عنوان نماینده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان در وزارت خارجه آمریکا مشغول به کار بود.

انتهای پیام

کد N566677

وبگردی